cd rom kapot¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Was bij een maat van me, en die had problemen met de cdrom, normaal start hij op en speelt dan betreffende cd.
Ik heb een beetje gekeken, maar denk zelf dat hij kapot is.

Hij laadt alles goed, wil de cd wel draaien, maar naar een paar seconde *( beetje brommerig geluid) stopt hij ermee. Dit is met alle cd,s die ik geprobeerd hebt.

Volgens xp werkt het apparaat correct , in apparaat beheer staat hij ook goed.

Ben zelf geen techneut, om in de kast te gaan kijken,
daarom deze vraag.

Iemand een soortgelijk ervaring, met de cdrom ¿
Zelf vermoed ik dat dit naar de bliksem is, maar elke suggestie verder is welkom

gr. Marcel

Kun je de bestanden enzo die erop staan wel zien via verkenner?
werk ie met xp?
Kan het niet zo zijn dat ie alleen niet auto afspeelt?
Hoe oud is die cdrom?

Hoi Maikel,

de bestanden kan je niet zien in de verkenner, wanneer de cd geladen is . lijkt het ok hij het herkent, daarna, wil hij draaien, maar naar 2 sec brommen geeft hij het weer op.

Comp is bijna 2 jaar oud, werkt op xp.. en heeft altijd op auto afspeel gestaan.

Dus ja,,

gr. Marcel

iemand nog een suggestie¿

Zelf vermoed ik dat de cd rom kapot is, ( een zacht brommig geluid voor een seconde of 2 , daarna muisstil, en led lamp is dan ook weer uit)

Als iemand dit herkent¿

b.v.d
Marcel

De lens van de cd-rom speler al eens voorzichtig schoon gemaakt met Apothekers alcohol?

Een keertje een schoonmaak cd-rom gebruiken om de lens te reinigen misschien?

Vr.Gr. Egel.

dat is een tip die ik zeker kan gebruiken,,

hartelijk dank ..

gr. Marcel

Geplaatst door crash
De lens van de cd-rom speler al eens voorzichtig schoon gemaakt met Apothekers alcohol?
De Lensjes zijn van plastic en dat kan troebel worden van alcohol!

Wat afwasmiddel in een glas water en daar een wattenstaafje in dopen, schoonmaken en drogen met de droge kant. Maar dan moet je er wel bij kunnen, zoals bij een laptop, of de speler openmaken.

Gr. Egel.

Geplaatst door Egel
De Lensjes zijn van plastic en dat kan troebel worden van alcohol!
Ik heb het niet over alcohol die je bij de slijter kan kopen.;)

Ethanol is ethanol toch? C2H5OH. Die bij de drogist ook, met een beetje methanol om het ongeschikt te maken voor consumptie, net als spiritus behalve dat het niet blauw is.

Ik had het eens gehoord dat alcohol plastic zou kunnen aantasten, net gegoogled maar ik vind het ff niet :o, misschien weet iemand het?

Maar water is in ieder geval veilig en better safe than sorry.

Vr.Gr. Egel.

Dan zou ik al heel wat cd/dvd rom spelers kapot gemaakt moeten hebben in plaats van weer werkend te krijgen. Nee da alcohol is het probleem niet, waar wel op gelet moet worden is dat je het lensje niet uit zijn positie duwt, die is dan niet meer in staat om zich te calibreren en zal dus daarna niet meer werken.

Geplaatst door crash
Ik heb het niet over alcohol die je bij de slijter kan kopen. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Propanol
isopropylalcohol of 2-propanol dus :) schijnt veiliger te zijn.

More ontopic: is het nog gelukt?

Ik ken het van een cd-rewriter die alleen nog maar audio cd's maar geen audio cd-r's las, bij de rest klonk het alsof ie slipte. Schoonmaken hielp helaas niet.

Vr.Gr. Egel.

Was bij een maat van me, en die had problemen met de cdrom, normaal start hij op en speelt dan betreffende cd.
Ik heb een beetje gekeken, maar denk zelf dat hij kapot is.

Hij laadt alles goed, wil de cd wel draaien, maar naar een paar seconde *( beetje brommerig geluid) stopt hij ermee. Dit is met alle cd,s die ik geprobeerd hebt.

Volgens xp werkt het apparaat correct , in apparaat beheer staat hij ook goed.

Ben zelf geen techneut, om in de kast te gaan kijken,
daarom deze vraag.

Iemand een soortgelijk ervaring, met de cdrom ¿
Zelf vermoed ik dat dit naar de bliksem is, maar elke suggestie verder is welkom

gr. Marcel
Ik heb dat zelf ook.
zoiets dan.
Geeft hij nog licht bij jou?
Zoniet doe het volgende:
1.Kijk in het kastje.
2.Meestal bij een cdrom zit er een soort sliertje als je die volgt kom door je hele pc kastje.
3.Je ziet dat de hardeschijf in de weg staat.
4.Zorg er voor dat alle stekkers en de hele pc uit is dat er helemaal geens stroom meer opstaat.
5.Als er nog stroom staat en je haalt de harde schijf weg heb je niks meer alles is dan gewist.
6.als er geenstroom staat gebeurt er niks als je hem eruit haalt.
7.haal hem er voorzichtig uit.
8.dan zie je verder dat het sliertje niet goed verbind met stroom.

hoor graag of het werkt.
Want ik heb zelf zo´n DELL windows 7 pc.
Doei

@yoshua9:Welkom op Helpmij...

Gaarne in vervolg naar datum topic kijken.Deze is uit 2005.Lijkt me niet dat de ts'r zolang met probleem blijft zitten.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan