SpeedTouch 716g Modem-instellingen (Versatel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superb

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hallo,

Ik heb een een SpeedTouch 716g v5 wl en net ge-upgraded tot Tele2 Compleet
De modem heb ik voorzien van de laaste Firmware 5.4 en Configuratie-wizard via de SpeedTouch home/driver site.
Ik wil de Versatel Davolink DV-201 AMR niet gebruiken!!!
Zou iemand mij een uitgebreide beschrijving kunnen geven, hoe ik deze modem stap voor stap voor Tele2 Compleet moet instellen?
Of andere tips?

gr.

Superb

Laatst bewerkt:
heb je al eens op deze site gekeken klik -> :D

Hoi Puppie,

Heb veel op de site van Speedtouch gevonden.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Maar de meest recente firmware 5.4 is veel hoger dan de firmware op de site, die jij aanbeveelt.
En het betreft bij mij de 716g v5 wl modem en de site van jou betreft de 716g r1.1 < welke een oudere versie is
Maar zouden deze configuratie instellingen van de 716gr1.1 wel werken met de firmware 5.4van de 716g v5 wl?
:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een een SpeedTouch 716g v5 wl en net ge-upgraded tot Tele2 Compleet
De modem heb ik voorzien van de laaste Firmware 5.4 en Configuratie-wizard via de SpeedTouch home/driver site.
Ik wil de Versatel Davolink DV-201 AMR niet gebruiken!!!
Zou iemand mij een uitgebreide beschrijving kunnen geven, hoe ik deze modem stap voor stap voor Tele2 Compleet moet instellen?
Of andere tips?

gr.

Superb

Hey Superb,

Ik wil graag weten of dit gelukt is. Ik heb een 716v5 en wil die ook graag blijven gebruiken. Kan je me vertellen hoe dat gaat werken?

Groet!

Wim

Is tot heden niet normaal gelukt.:rolleyes:

Ik hab de Davolink Modem (Tele2) zo ingesteld, dat deze het signaal doorstuurt naar de SpeedTouch.

Je sluit een UTP/Lan Kabel aan op de Davolink (Lan Poort 3 of 4) en dan in de SpeedTouch.

Vink in het Davolink Modem > Wireless uit > en geeft alle PC's thuis een vast IP adres in de SpeedTouch en voer dit in elke PC bij TCP instellingen (Draadloze verbinding in)

Succes

Laatst bewerkt:
Is tot heden niet normaal gelukt.:rolleyes:
Ik hab de Davolink Modem (Tele2) zo ingesteld, dat deze het signaal doorstuurt naar de SpeedTouch.

Ok, dan ga ik dat ook maar zo proberen.
Vooralsnog heb ik nergens een andere oplossing gevonden om van die waardeloze Davolink af te komen. kBen nu even met een verbouwing bezig, maar volgende week wil ik het weer op orde hebben en vooral m`n gameserver weer laten draaien. Vooralsnog heb ik dit me de davolink niet voor elkaar gekregen. Met de speedtouch werkte het probleemloos, vaste IP adressen, poorten forwarden enz enz

Je sluit een UTP/Lan Kabel aan op de Davolink (Lan Poort 1of 2) en dan in de SpeedTouch.

Poort 1 en 2 zijn toch juist gereseveerd voor de TV decoder? Of gebruik je juist daarom die poorten?

Bedankt voor je reacties.

Ik heb het maar zo gelaten met die Davolink van Tele2. Echt een waardeloos ding.:evil: Je kunt er net een paar poorten mee open zetten, en dat is het dan.
Ik zou de 716 wel willen gebruiken, maar dan toch wel als enige. Misschien geeft tele2 de gegevens ooit nog eens vrij.... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan