ntoskrnl.exe beschadigd, kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariska26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hallo allemaal,

Ik plaats dit bericht namens een vriend van mij. Hij kan dit niet doen daar de PC niet meer opstart. Ik heb net op HijackThis een berichtje geplaats, maar het blijkt toch geen malware probleem, dus ben ik doorverwezen naar hier.
Ik zal het berichtje wat ik op Hijach heb geplaats even hier naartoe kopieeren, dat scheelt weer typen! :

Even een vraag over de PC (Windows XP) van een vriend van mij. Hij kan dit niet zelf doen, daar de PC niet meer opstart (ook niet vanuit de veilige modus). We weten niet of het door een virus is gekomen, maar hij krijgt bij elke handeling die hij wil doen: <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe en dan dat dit bestand beschadigd is!
Opstarten is er dus niet meer bij, recovery cd van Compaq doet het ook niet. In het BIOS scherm zijn we op zoek geweest naar de optie: partitie verwijderen, maar die is zoek!

Hopelijk weten jullie raad!

Alvast bedankt, groet Mariska :confused:

Op deze pagina vind ik de volgende oplossing:

To restore this file follow the below steps.

1- Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.
2 - Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.
3 - In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.
4 - Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.
5 - Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
6 - You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.
7 - Type exit to reboot the computer.

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Bedankt voor de snelle info! Ik zal het doorgeven. Nu zie ik in beide berichten dat het toch vanaf de recovery cd zou moeten gebeuren, maar ik begreep dat er dan ook nis mee te beginnen was. Hoe dan ook, we gaan het proberen en anders kom ik nog wel ff terug!

Thanxxx Mariska :thumb:

mariska26 zei:
Nu zie ik in beide berichten dat het toch vanaf de recovery cd zou moeten gebeuren, maar ik begreep dat er dan ook nis mee te beginnen was.
Nee, in het stukje dat ik citeer staat juist dat het niet vanaf een recovery-cd moet gebeuren, maar met de Windows XP cd-rom.
Er staat dat deze methode met een recovery- of restore-cd-rom het probleem waarschijnlijk niet oplost.

Ja sorry, je hebt helemaal gelijk! Mijn Engels is het ook niet helemaal....

Mariska

mariska26 zei:
Mijn Engels is het ook niet helemaal....
Geen probleem. :)
Vertaling:

1 - Doe de Windows XP cd-rom in de drive.
2 - Start de pc opnieuw op. Druk een willekeurige toets in om op te starten vanaf de cd-rom zodra daarom gevraagd wordt.
3 - Kies nu in het Setup-menu R om de Recovery Console te starten.
4 - Selecteer het besturingssysteem dat hersteld moet worden en voer het administrator wachtwoord in.
5 - Typ expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 en druk op ENTER. Gebruikt je cd-rom station een andere stationsletter verander d: dan in die letter.
6 - Er wordt gevraagd of je het huidige bestand wilt overschrijven. Typ J en druk op ENTER.
7 - Typ exit en druk op ENTER om opnieuw op te starten.

Laatst bewerkt:
Geen probleem. :)
Vertaling:

1 - Doe de Windows XP cd-rom in de drive.
2 - Start de pc opnieuw op. Druk een willekeurige toets in om op te starten vanaf de cd-rom zodra daarom gevraagd wordt.
3 - Kies nu in het Setup-menu R om de Recovery Console te starten.
4 - Selecteer het besturingssysteem dat hersteld moet worden en voer het administrator wachtwoord in.
5 - Typ expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 en druk op ENTER. Gebruikt je cd-rom station een andere stationsletter verander d: dan in die letter.
6 - Er wordt gevraagd of je het huidige bestand wilt overschrijven. Typ J en druk op ENTER.
7 - Typ exit en druk op ENTER om opnieuw op te starten.

goedenmiddag

ik heb dit geprobeerd maar als ik b]expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32[/b] heb ingevuld en op enter heb gedrukt geeft hij aan dat het fout is, ik die d: al veranderd in f: omdat dat mijn cdrom drive is. weet u misschn de oorzaak waarom hij het niet doet bij mij

doei stephan

windows xp

mariska. opnieuw installeren doet ook wonderen. alleen als je dat probleem vaker hebt is je hardeschijf kapot.. guus ik vind het aardig van je hoe je het uitlegt alleen ik ken geen engels dus ik heb er niks aan die infomatie. bovendien kan ik nooit R selecteren omdat ik geen administrator w8woord heb en bij welke selectie of zoiets ik repararen wil dus ja wat nu? heb je het ook op nederlandse beschrijving?

greeezzz Dj-Branco

mensen als dat allemaal niet werkt of moeilijk gaat doen. gewoon je pc formatteren. of op repair klikken en dan de selectie en dan FIXBOOT in geven.. dan gaat die een partitie aan maken en kun je windows xp opnieuw installeren zonder aanpassing keuzes

Formatteren (snel)
Formatteren
Geen weizigingen aan brengen

selecteer : Geen weizigingen aan brengen
dan word er gevraagt waar je de windowx installeren wilt. op een nieuwe map of op de reeds gebruikte map ( Druk op L voor de bestaande map )
druk dan op de L dan word de oude windows uit de map verwijderen en de nieuwe opnieuw geinstalleerd.. uit eindelijk kom je in windows en moet je je mp3 , films etc gewoon gaan zoeken via start en dan zoeken op bestanden en mappen. zul je zien dat niks verloren gegaan is.. hooguit de videocard drivers en dat zulke softwares wel.. alleen films , setups , mp3 gaan dus niet verloren

succes

gr Branco

Deze gaat op sliot.
mei 2006 en nu ...te oud.
stel je vraag opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan