ip conflict

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
ik wordt nu zo'n beetje helemaal gek ;-) Ik heb een switch (edimax 10/100) en internet werkt goed met 1 pc, het is trouwens casema. zodra ik er een 2de utp kabel bij prik en de 2de pc aanzet krijg ik een ip conflict. ongeveer 50 x bij andere mensen zo'n soort netwerkje ingeregeld en bij mezelf lukt het niet. AAAAhhhhh Help

staat in je router wel genoeg ip adressen genoemd.??

Het is een switch waar ik niet met een ipadres mee kan connecten.

Nou, ik kan ook niet met een switch en 2 pc's internetten, omdat i.d.g. Chello, met een macadres van de netwerkkaart werkt, wel met een router.

In jouw geval, 2 netwerkkaarten in 1 pc prikken, en met de andere hierop i.c.m ICS op pc 1 gaan internetten.

Weet alleen niet meer of je nu een crosscabel of strait moet gebruiken.:confused:

casema heeft alleen een modem.
als je daar alleen een switch achter zet gaat dat niet de modem geeft maar 1 ip weg

je zal er een router achter moeten hangen.,instellen als dynamic ip

of twee netwerk kaarten, maarja moet wel 1 pc continu aanstaan.

Nou, ik kan ook niet met een switch en 2 pc's internetten, omdat i.d.g. Chello, met een macadres van de netwerkkaart werkt, wel met een router.

In jouw geval, 2 netwerkkaarten in 1 pc prikken, en met de andere hierop i.c.m ICS op pc 1 gaan internetten.

Weet alleen niet meer of je nu een crosscabel of strait moet gebruiken.:confused:

straight...

straight op
pc - switch
pc - hub
oftewel van een host naar een netwerk component

cross op :
pc - router
pc - pc
oftewel van host naar host

Weet nu niet waarom je topic van 1½ maand omhoog kickt, maar de cross voor pc-router?:confused: bedoel je modem-router?

nee zijn antwoord klopt niet en ook ikvind het onzinnig om een topic te kicken wat al zo oud is.
Daarom een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan