Ernstige Fout!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Windows startte net vanzelf opnieuw op en gaf het volgende weer:

image.php

en als ik op KLIK U HIER klik dan deze:

image.php

Weet iemand wat het probleem is, want ik kreeg dit al een keer eerder deze week!

Dan zal je in je Logboek moeten zien de Fout.

Krijg je dat nog eens de Tijd noteren,en dan de Fout hier vermelden.

Je kan ook rechts klikken Deze Computer/eigenschappen/geavanceerd...en dan onder aan bij fouten melden alles uitvinken.

Maar ja dat is een eigen keus

Ik druk deze fouten meestal weg met niet verzenden, of het moet altijdt de zelfde fout zijn.

Er is nogal verschil tussen de foutmelding door Microsoft dat een programma moet worden afgesloten, of de melding "systeem is hersteld van een ernstige fout".
Hier moet snel iets aan gebeuren voor er ernstiger situaties ontstaan.

Op deze site van Microsoft wordt ingegaan op de oorzaken van de melding en de oplossing.

Boeing_737 zei:
Er is nogal verschil tussen de foutmelding door Microsoft dat een programma moet worden afgesloten, of de melding "systeem is hersteld van een ernstige fout".
Hier moet snel iets aan gebeuren voor er ernstiger situaties ontstaan.

Op deze site van Microsoft wordt ingegaan op de oorzaken van de melding en de oplossing.

Larie koek...de fout die in het Logboek staat is relevant,die moet je eerst hebben,voordat je klakkeloos een link naar MS geeft.
...Systeem is hersteld van een ernstige fout..,kan bijvoorbeeld ook voorkomen door met de Powerknop af te sluiten

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Je kan ook rechts klikken Deze Computer/eigenschappen/geavanceerd...en dan onder aan bij fouten melden alles uitvinken.

Maar ja dat is een eigen keus
Ik vind dat een link advies. Mijn advies is om altijd aan te laten staan:

Geen fouten melden (bovenste bolletje)
Kritieke fouten wel melden (het vierkantje daaronder)

Die meldingen moet je wél krijgen om te kunnen voorkomen dat de handel in de soep draait.

Die Microsoft-site geeft echt nuttige informatie.
Lees hem eens.

Symptomen
Nadat u een upgrade voor het besturingssysteem van Microsoft Windows Millennium Edition

(Me) naar Windows XP hebt uitgevoerd, wordt er mogelijk een foutbericht weergegeven:

Zoek dan de goede link op,die voor XP.

En zoals ik al schreef is voor mij nog altijd de fout die in het Log boek staat ,het begin om te zoeken waar het over gaat,en van daaruit te gaan werken.
Kan meestal opgelost worden,zonder verwijzing naar MS,die kunnen van te voren niet zien wat je in de PC hebt opgebouwd.

Of weet je al wat voor Groente ik morgen op mijn bord hebt

Mmm.. ik zeg niet dat het werken vanuit de foutrapportage in het Toepassingen logboek verkeerd is.

Mijn aanwijzing is extra, niet in de plaats van.

De Microsoft-probleemoplossingen slaan wel vaker (ook) op ander versies dan XP.

Ik haal ze (bijna) altijd uit "Help en ondersteuning" van mijn Windows XP Pro SP2.

De titel zet ik vervolgens in het zoekvenster van de site "Help en ondersteuning" van Microsoft.

De tekst is inderdaad oorspronkelijk geschreven voor updates vanuit WindowsME, maar een algemene toelichting van Microsoft is,
dat zij dat deel van de tekst niet wijzigen, als het later ook op andere OS'en van toepassing kan zijn.

Ik denk dat het volgen van de adviezen misschien een oplossing zou kunnen brengen voor TS (je weet het nooit helemaal zeker).

En jij eet vanavond spinazie. :D

Laatst bewerkt:
Ik heb dus mijn windows niet geupdate van me naar xp! Maar jullie weten dus niet wat die foutmelding inhoud??

Het is een foutmelding dat, of de videokaart te warm wordt, de GPU of het geheugen daarop, en deze fouten gaat geven, vaak bij een passief gekoelde kaart, of de drivers niet helemaal goed werken van die kaart.

Haal de nieuwste op voor je videokaart, bij de fabrikant, de chipbakker, of de wat stabielere, bij Omega drivers.

Op de site waarvan ik je de link gaf, staat dat dit soort meldingen erg vaak wordt veroorzaakt doordat een niet-Microsoft stuurprogramma voor ernstige conflicten zorgt.
(Het is hierom dat Microsoft het door hen ondertekende en dus op comtabiliteit beoordeelde stuurprogramma van derden heeft ontwikkeld.)

Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een stuurprogramma voor een video- of geluidskaart.
Maar er zijn er meer, dat is afhankelijk van wat er allemaal op de PC is geinstalleerd.

De eerste stappen om op zoek te gaan naar mogelijke conflicten staat op de aangegeven site onder de vet gedrukte regel: Oplossing.
Heb je die stappen allemaal doorlopen?

Zoals BANDIT123 aangaf, is een andere methode om in het logboek "Toepassing" te gaan kijken naar foutmeldingen.

Je komt in dat logboek via Configuratiescherm, Systeembeheer, Logboeken.

Zoek in "Toepassing" de regels op van of om het tijdstip waarop je de foutmelding kreeg.

Meldt die teksten vervolgens hier.

Lange Pier zei:
Het is een foutmelding dat, of de videokaart te warm wordt, de GPU of het geheugen daarop, en deze fouten gaat geven, vaak bij een passief gekoelde kaart, of de drivers niet helemaal goed werken van die kaart.

Haal de nieuwste op voor je videokaart, bij de fabrikant, de chipbakker, of de wat stabielere, bij Omega drivers.

Heb een MSI NX6200AX(-TD256LF) Videokaart.

Welke moet ik dan aanklikken, want er staat HIER alleen een NX6200AX-TD256.

Boeing_737 zei:
Op de site waarvan ik je de link gaf, staat dat dit soort meldingen erg vaak wordt veroorzaakt doordat een niet-Microsoft stuurprogramma voor ernstige conflicten zorgt.
(Het is hierom dat Microsoft het door hen ondertekende en dus op comtabiliteit beoordeelde stuurprogramma van derden heeft ontwikkeld.)

Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een stuurprogramma voor een video- of geluidskaart.
Maar er zijn er meer, dat is afhankelijk van wat er allemaal op de PC is geinstalleerd.

De eerste stappen om op zoek te gaan naar mogelijke conflicten staat op de aangegeven site onder de vet gedrukte regel: Oplossing.
Heb je die stappen allemaal doorlopen?

Zoals BANDIT123 aangaf, is een andere methode om in het logboek "Toepassing" te gaan kijken naar foutmeldingen.

Je komt in dat logboek via Configuratiescherm, Systeembeheer, Logboeken.

Zoek in "Toepassing" de regels op van of om het tijdstip waarop je de foutmelding kreeg.

Meldt die teksten vervolgens hier.

Gisteren had ik 2 foutmeldingen:

Vastgelopen toepassing: acrord32.exe, versie: 7.0.8.218, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x24002bcb.

en

Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: nvcpl.dll, versie: 6.14.10.7645, vastgelopen op: 0x000560e2.

Je kuntdie wel gebruiken, hij is universeel voor nVidia kaarten, of deze, die zijn wat nieuwer.

Heb je ook nog gekeken naar stofophopingen in het koelblok van de videokaart?

Daphne82 zei:
Vastgelopen toepassing: acrord32.exe, versie: 7.0.8.218, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x24002bcb.
en
Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: nvcpl.dll, versie: 6.14.10.7645, vastgelopen op: 0x000560e2.
Die eerste is het uitvoerend bestand van Adobe Acrobat Reader. Voor Windows XP is inmiddels no. 7 beschikbaar.
De vasgelopen module is niet bekend en adres 0x24002bcb heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Als je een Acrobat Reader hebt die "ouder" is dan no. 7 zou ik versie 7 downloaden van de Adobe-site.

De tweede melding explorer.exe is duidelijk, en de module nvcpl.dll is een stuurprogramma van de NVidia Videokaart.
Daar ben je al mee bezig.

Dat kon ik hiervandaan niet zien, moet nodig naar Hans.:cool:
En is het een kaart met een passief koelblok?

Maare, al de drivers geupdated?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan