Norton anti-virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

EstervdB

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Al enige tijd geleden heb ik Norton Internet Security 2006 gekocht en gedownload. Ik krijg het echter niet ge"installeerd.

Als ik het installeren wil starten geeft hij aan :
"Communicatiefout
Fout bij het communiceren met de server. Controleer of u een actieve internetverbinding heeft en of de proxy-instellingen correct zijn (indien opgegeven)"

Ik heb een internet verbinding via de kabel die het verders gewoon doet. Wat proxy instellingen zijn weet ik niet. Wat betekent dit?? En wat moet ik doen?

Es

Al enige tijd geleden heb ik Norton Internet Security 2006 gekocht en gedownload. Ik krijg het echter niet ge"installeerd.

Als ik het installeren wil starten geeft hij aan :
"Communicatiefout
Fout bij het communiceren met de server. Controleer of u een actieve internetverbinding heeft en of de proxy-instellingen correct zijn (indien opgegeven)"

Ik heb een internet verbinding via de kabel die het verders gewoon doet. Wat proxy instellingen zijn weet ik niet. Wat betekent dit?? En wat moet ik doen?

Es

proxy instellingen n.v.t. voor jouw
hoe kom je aan de antivirus?
probleem zit hem in de software denk ik,je moet meerdere malen herstarten na installatie welke versie heb je?
gekocht & gedownload?
verwijder evt.alle andere virusscanners wat je had!.
installeer zonder internet cable verbinding trek de stekker uit je PC welke naar je modem loopt herstart je PC

heb je norton op je PC of op een cd-rom?.
ff meer info svp?
s6:thumb:

-ik heb de antivrus bij Symantec vandaan. Ik heb de link gevolgd toen mijn abonnement verlopen was (Norton Internet Security 2004)
-Welke versie? Ik weet niet meer dan Norton Internet security 2006
- in ieder geval niet op cd-rom

Zoals je merkt ben ik echt een digibeet...
Je advies blijft kabel eruit en oude versie verwijderen?

Thanx, voor het meedenken

We gaan even vanaf scratch beginnen.

Deïnstalleer alle Norton programma's die je nu op je systeem hebt staan. Zorg er daarna voor dat je systeem helemaal Norton vrij is. Dat kun je doen door de informatie op deze pagina goed door te nemen: http://service1.symantec.com/SUPPOR...9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument.

Voer daarna een online virusscan uit om uit te sluiten dat je PC virussen heeft.
Dit kun je onder andere doen op:
http://security.symantec.com/
http://housecall.trendmicro.com/
http://security.symantec.com/

Probeer daarna opnieuw je Norton te installeren.

Ik geloof dat ik niet juist ben geweest in mijn informatie-voorziening:
Het scherm waarin na het klikken op start de communicatie-fout (zie boven) gemeld wordt, heet "Norton Internet Security 2006 Download Manager" en er word nog nergens gerept over installeren. Betekent dit dat ik het hele programma nog niet gedownload heb??
(ik heb er namelijk wel allang en breed voor betaald...)

(gaarne jip-en-janneke taal voor deze leek)

Ik geloof dat ik niet juist ben geweest in mijn informatie-voorziening:
Het scherm waarin na het klikken op start de communicatie-fout (zie boven) gemeld wordt, heet "Norton Internet Security 2006 Download Manager" en er word nog nergens gerept over installeren. Betekent dit dat ik het hele programma nog niet gedownload heb??
(ik heb er namelijk wel allang en breed voor betaald...)

(gaarne jip-en-janneke taal voor deze leek)

heb je WEL internet verbinding?
kijk of je kan surfen zo ja ga naar de Website van Norton om warvoor je betaald hebt te downloaden je zult wel een code of activatie brief gekregen hebben per e-mail!
Wellicht is de server down of hadden ze storing kan probeer andere dag nogmaals
vermeld hier exact wat norton zegt noteer het daarna bel of email de helpdesk van Norton
Als jij naar software gaat in je configuratiescherm en er staat geen NORTON 2006 tussen heb je deze dus nog niet gedownload als je norton 2006 download moet je dat weten je moet heel wat doen o.a.meermaals herstarten,1e scan poorten vrij geven indien firewall erbij zit het is vrij groot programma..

Als je verders GEEN problemen hebt tijdens het surfen WWW dan is je PC clean hoef je niets opte schonen direct downloaden je hebt immers ervoor betaald
vermeld ook ff de URL ofttewel volledige webadres van Norton waar jij dus tracht norton binnen te halen kijk ik FF.OK

Jip & janneke taal :D
s6 :thumb:

Het is gelukt!!! Heb bij symantec via opgevraagde bestelling opnieuw (nouja, opnieuw, voor het eerst dus eigenlijk) kunnen downloaden en kunnen installeren, alles doet het.
Ongelooflijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan