ms-dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

ik probeer windows 98 op mijn pc te zetten nu komt hij met een melding dat ik eerst ms-dos moet instaleren .

wat doe ik hier aan ms-dos heb ikniet . heb ik ook nog nooit nodig gehad voor windows 98

groetjes marcel

foutmelding met fdisk

hoi

ik heb een harddisk daar wil ik met fdisk overheen ietesen .maar ik krijg een fout melding dat er een fout is opgetreden bij het lezen van de schijf.

de schijf word wel in de bios gevonden .

weet iemand er raad mee

groetjes djoeke

fout melding zou wel handig zijn om te weten .

hij heeft geen toegang tot de schijf

Op welk punt krijg je die melding, gelijk, of bij het verwijderen van de partitie(s)?

zodra ik fdisk heb opgestart kun je kiezen dat je een groteschijf heb of niet dus ik toets en j in van ja en dan lrijg ik de melding dat er een fout is bij het schrijven of lezen van de schijf

nee dit is weer een ander pc maar wel met de zelfde schijf sorry dat ik het er niet bij heb vermeld

zodra ik fdisk heb opgestart kun je kiezen dat je een groteschijf heb of niet dus ik toets en j in van ja en dan lrijg ik de melding dat er een fout is bij het schrijven of lezen van de schijf

Doe dat eens niet, indien er een NTFS partitie op staat.
Is het een nieuwe of gebruikte schijf?

dus het is niet 1 probleem op 1 schijf anders had ik namelijk de threads samen gesmolten

het is een gebruikteschijf . en er staat nu niets op met instaleren gaat het ook niet . en anders kom ikniet op mijn schijf

Waarom hang je hem dan niet effe als Master er in,opstarten van cdrom met de xp cd er in ,en maak dan de schijf gereed ,zodra hij geformateerd is breek je af.
Kan zowel in ntfs als fat32.

dat klopt maar ik heb geen toegang tot de schijf dan kan ik ook niet formateren

En zonder ondersteuning voor grote schijven?
En welke type partitie staat erop?

Je kunt ook even TestDisk voor dos downloaden en bij die opstartflop zetten, als het nog past, anders even een "gewone" opstartflop brouwselen en dat progje erbij zetten.

Of je start met een XP cd op, daar kun je het ook mee doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan