Harde schijf onleesbaar na nieuwe installatie Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonny special

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Systeem:
2 HD's
1 hd van 80 GB gesplitst in 2: C: (20gb) en D: (60gb)
1 hd van 250gb(E: )
windows XP profesional met SP2
AMD Athlon 2400+ met 1gb geheugen.

Mijn probleem:
2 dagen geleden ging ik een film op mijn computer kijken, hij liep heel traag en het duurde heel lang om op de film op te starten in windows media player. toen besloot ik de computer opnieuw op te starten. Alleen al voor dat het laad scherm van XP in beeld kwam kreeg ik de melding dat het bestand WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\NTFS.SYS beschadigd was of ontbrak. en dat ik nog kon proberen om met de originele installatie CD-rom om windows te herstellen. Als ik dit vervolgens doe kom ik in een een soort MS-Dos-prompt terecht en heb op die manier het bestand(ntfs.sys) vanaf de CD in de juiste map geplaatst. Toen dat alsnog niet werkte wilde ik windows opnieuw installeren op de ouwe plaats(C: ) over de oude versie heen. hij gaf tijdens het kopieren van de eerste bestanden een melding dat hij de bestanden niet kon kopieren. Toen probeerde ik het hele proces nog een keer op (D: ) wederom dezelfde melding.

Omdat op C: belangrijke bestanden staan wil ik deze niet formateren. dus ik formateerde D: en zette daar windows XP op, dit is nu uiteindelijk gelukt. maar toen ik naar deze computer ging zag ik tot mijn verbazing dat E: (mijn 2e harde schijf voor opslag) onleesbaar was geworden en dat ik deze alleen kan gebruiken door hem te formatteren!

hoe kan ik dit oplossen???? er staan hele belangrijke dingen op mijn E-schijf en ik zou het heel graag terug willen. Is dit nog mogelijk of is alleen formatteren de enige optie?
wie kan mij helpen.

Joris van Goor

Reset de Bios eens,dmv jumper opmoederbord of haal halfuurtje de Knoopcel batterij er af en stroom er af.

Meld dan erna eens wat er gebeurdt.

PS:als je tijdens XP instal niets met E hebt gedaan ,is daar alles nog op hoor

ik heb de bios gereset, dit heeft helaas niet geholpen.de harde schijf staat wel tussen mijn harde schijven bij "deze computer" maar als ik er op klik krijg ik nog steeds de melding: "de schijf in station E: is nog niet geformateerd. wilt u de schijf nu formatteren?"

Repareer die grapjes van windows altijd met TestDisk.

Ook met Ptedit van partition magic wil dat vaak wel doen, alleen neit altijd, gewoon weer het type partitienummer eraan hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan