Nieuwe Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Hoop dat iemand mij kan helpen bij het volgende probleem!!

Op mijn computer moet ik opnieuw windows installeren. Als ik aan moet geven dat ik een nieuwe installatie wil (bij het blauwe scherm), dan slaat mijn computer automatisch uit. Start ik weer opnieuw op en precies op hetzelfde punt, gebeurd steeds hetzelfde.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet

Hoe installeer je winxp opnieuw?
Welke cd heb je ervoor of welke versie is het?

Als je de pc een tijdje aan laat staan zonder te installeren gewoon even opstarten, geeft die dan ook problemen.?
Geheugen al getest?

Hoe installeer je winxp opnieuw?
Welke cd heb je ervoor of welke versie is het?

Heb een originele Windows XP Pro cd en ik start op van de cd-rom en daarna krijg ik een blauw scherm, waar ik de partitie op moet geven waar het op geinstalleerd moet worden, maar voordat ik het aan kan geven, slaat de computer uit.

Als je de pc een tijdje aan laat staan zonder te installeren gewoon even opstarten, geeft die dan ook problemen.?
Geheugen al getest?

Kan niet opstarten, omdat de HDD leeg is en ik wel op moet starten van de cd-rom. Maar zie het verhaal hierboven, verder dan een blauw scherm kom ik niet. Kan de computer dus wel aanzetten, maar dan gebeurd er niets.

En met het geheugen, bedoel je dan het intern geheugen? Nee, die heb ik niet getest of een ander bankje ingezet.......kan het daaraan liggen?

Gewoon het verhaal wat eerder verteld is uitvoeren dan weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt die je hebt afgekoppeld.
En geheugen kun je even testen met memtest86 weet je zeker dat het daar ook niet aan ligt.

Gewoon het verhaal wat eerder verteld is uitvoeren dan weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt die je hebt afgekoppeld.
En geheugen kun je even testen met memtest86 weet je zeker dat het daar ook niet aan ligt.

Heb het geheugenbankje verwisseld, maar heeft geen effect.

Het rare is, dat als ik in de BIOS iets verander en de computer daarna herstart, de computer uitslaat. Kan dus niets in het bios veranderen......is dan niet het mobo kapot?

Kijk eens op je moederbord waar het batterijtje zit en haal dat eens een half uur uit je pc en daarna opnieuw proberen.
Lukt dit niet dan doe alle hardware eens uit je pc behalve cdrom en hd.

Kijk eens op je moederbord waar het batterijtje zit en haal dat eens een half uur uit je pc en daarna opnieuw proberen.
Lukt dit niet dan doe alle hardware eens uit je pc behalve cdrom en hd.
f

Heb maar nieuwe spullen gekocht, want wat ik ook probeerde.....niets hielp!!

Maar bedankt allemaal voor de adviezen!!

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan