CDrom drives werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pien85

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
HELP!

Ik zit met het volgende probleem: Mijn CDrom drives werken beide niet meer (1 CD/DVDspeler en 1 CD brander)
Hij kan 1 van de 2 wel vinden (D:) die andere is gewoon helemaal van mijn computer verdwenen.
Als ik er een CD in doe dat zegt ie: Plaats een schijf in station D:
Maar die zit er dan dus al in.
Als ik m'n CD drive uit de computer gooi (deïnstalleren) dan kan ie m wel weer vinden, dus er is contact.
Een vriend van mij had het zelfde probleem, en hij kreeg, op een ander forum, het volgende advies:

1. Start Registry Editor (Regedit.exe).
2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
6. Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7. : After you remove the Restart your computer.

Bij hem werkte dit, dus ik was al helemaal blij, want ik dacht dat het bij mij ook wel zou werken, maar helaas, ik heb nog steeds het zelfde probleem.
Kan iemand mij helpen? En dan graag wel in een beetje simpele taal.
Alvast bedankt!

Oh even als klein beetje achtergrond info: mijn compu draait op XP.

Staat er in je apparaatbeheer bij je cdrom een uitroep teken?

Downloaden, zet hem in een gewenste map en dubbelklik dat bestand.
Dat is toch niet te moeilijk?

En wat is vrouwentaal?, die wordt alleen gebruikt in relaties, venusiaans versus marsiaans.

Downloaden, zet hem in een gewenste map en dubbelklik dat bestand.
Dat is toch niet te moeilijk?

En wat is vrouwentaal?, die wordt alleen gebruikt in relaties, venusiaans versus marsiaans.

Nee, dat snapte ik, maar ik snap dus niet wat er in dat bestandje staat... begrijp gewoon niet wat er bedoeld word, en wat ik moet doen.

Oh en vrouwentaal: zo simpel mogelijk....

Laatst bewerkt:
Met de linkermuistoets 2 x op het bestand klikken.

Ja, dat snapte ik, maar wat er IN het bestand staat, dát begrijp ik niet! (Voel me dom... :( ) Er staat in het bestand een heel verhaal wat ik dus blijkbaar uit moet voeren, maar ik weet niet hóe ik het uit moet voeren.

Laatst bewerkt:
Opent het bestand zich, als je erop staat met de pijl, en je dubbelklikt op het bestand met de linker muistoets?:confused:

Dan maar rechtsklik, en het bestand wat je nu weer te zien krijgt, bovenaan, met je linkermuisknop op klikken.

Heb je misschien de muisknoppen omgedraaid? zodat je met rechts moet dubbelklikken?

Het is een vbs bestand die zichzelf opent en de regels in het register corrigeerd.

Opent het bestand zich, als je erop staat met de pijl, en je dubbelklikt op het bestand met de linker muistoets?:confused:

Dan maar rechtsklik, en het bestand wat je nu weer te zien krijgt, bovenaan, met je linkermuisknop op klikken.

Heb je misschien de muisknoppen omgedraaid? zodat je met rechts moet dubbelklikken?

Het is een vbs bestand die zichzelf opent en de regels in het register corrigeerd.

Hmm... ik zie alleen maar lettertjes, maaar ga het nog een keer proberen, thnx :)

Het lag aan firefox, in IE deed ie t wel :D
Ik ga zometeen even opnieuw opstarten, want zonder dat doet ie sowieso niet anders dan dat ie al deed... hopen dat het werkt... ik laat het jullie weten :D Bedankt in elk geval!

Haal eens alle externe drives, usbsicks, e.d. eraf, ook de cardreader indien aanwezig, en reboot.

Heb ik, op advies van een vriend van me, al eerder gedaan, ook dat helpt niet :S

Ik hoop het... heb het ding hard nodig... grmbl, vrouwen en computers zeker ;)

Had er nog eentje gevonden, dan hou ik ermee op, deze.

Één van de twee is stuk, haal er één uit en kijk of de ander het doet en vise versa.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan