Upgraden Dell Optiplex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hallo,

Ik weet weer niet zeker of mijn vraag/probleem in de goede catogorie staat, maar ik hoop dat jullie toch willen reageren. Mijn vraag is namelijk: Wat kan ik upgraden bij een Dell optiplex GX270

De specificaties:
Pentium IV 2,40 GHz
512 MB Ram
40 GB Hardisk
video onboard (Intel Graphics 82865G Graphics Controller 96 Mb)

Wat zijn mijn vragen nou eigenlijk:
Kan ik er uberhaupt nog wel iets bijzetten?
Kan ik er iets bijzetten via AGP (videokaart, zie foto)
Kan ik er iets bijzetten via pci (bijv. Tv kaart)
Kan ik er Ram geheugen bij zetten?
Kan ik er extra Hardisk bij zetten?

Weet iemand het? Help mij aub. hier nog wat fotos:
achterkant3of3.jpg

pcachterkantgy8.jpg

1rs8.jpg

is iets niet duidelijk reageer dan!
Alvast heel erg bedankt
Groetjes Morso

Laatst bewerkt:
Ik loop even alle vragen na:
Kan ik er uberhaupt nog wel iets bijzetten?
Kan ik er iets bijzetten via AGP (videokaart, zie foto)
Kan ik er iets bijzetten via pci (bijv. Tv kaart)
achterkant3of3.jpg

Ja zo te zien (ja dat zijn de PCI sloten met een klepje ervoor om ze te beschermen) zijn alle pci sloten vrij (het zijn er 2 of 1 en een videokaartslot)

Kan ik er Ram geheugen bij zetten?

Dit moet vrijwel altijd mogelijk zijn. Scroef of/en druk aan bijde zijkanten de witten uistekende delen in en kijk of daar zoiets als het volgende in zit:

ram-op-moederbord-kl.jpg

elke daarnaast zittende poort is een vrije en kan geüpgrade worden :) .

Kan ik er extra Hardisk bij zetten?

Ja zolang er maar ruimte is om de harde schijf in een sleuf te stoppen, een brede snoer met aan 1 kant een rode draad en een stekker met 2 zwarte, 1 gele en 1 rode kabel.

hopelijk weet je nu genoeg. (een tip: het beste is om de onderdelen bij Dell zelf aan te kopen)

Bedankt,

Maar nog een vraagje:

Is het dus mogelijk om een pci videokaart aan te schaffen ( ik ga namelijk morgen naar de mediamarkt) of een tv kaart.
ik heb ook iets gehoord van pci express wat is het verschil en weet je misschien uit ervaring of deze in mijn pc zit (ik heb bij mijn vorige een bijlagen van everest gemaakt)

Alvast weer bedankt
Groetjes Morso

Laatst bewerkt:
Wetenswaardigheden,

ik heb ook iets gehoord van pci express wat is het verschil en weet je misschien uit ervaring of deze in mijn pc zit?

Er zijn drie namen voor de poorten die hier in de computerkast zitten. Als eerste hebben we de normale pci poort. Het is de "Langzaamste variant". Deze berijkte slechts 133 MB/s.

daarna krijgen we de agp. Dit is speciaal gemaakt voor de videokaart en is een heeeel stuk sneller. Deze kunnen snelheden hebben oplopend tot 2,1 GB/s.

De snelste is ongetwijfeld de PCI Express. Je hebt ze met 1 enkel kanaal (bit voor bit verzenden) dit gaat dan met 250 MB/s (dit is de kleinste). De PCI Express is er ook in de 16 kanaals uitvoering. Dit gaat met snelheden van maarliefst 4 GB/s!

Ook nu zal ik het verduidelijken met een plaatje ;) :
PCIExpress.jpg

Dit is ongeveer alles wat je moet weten over de poortenparade in je computer :P . Vergelijk je moederbord met bovenstaande plaatje en kijk eens wat er "Under The Hood" zit :D .

Maar bij everest zie die foto waar kan ik zien welke 'leeg is', want ik heb nog niet zoveel ervaring met openmaken van de kast enz. alvast bedankt. Zijn mijn pci denk je geschikt voor een videokaarT?
Groetjes Morso

Nog meer om te weten

Maar bij everest zie die foto waar kan ik zien welke 'leeg is', want ik heb nog niet zoveel ervaring met openmaken van de kast enz. alvast bedankt. Zijn mijn pci denk je geschikt voor een videokaarT?
Groetjes Morso

Als eerste moet ik even medendelen dat de computer op geen enkele wijze ongebruikte poorten kan zien/weergeven. Weergegeven apparaten zijn slechts degenen die er op aangesloten zijn, niet de aansluitingen zelf.

Dan het volgende (dat heb ik niet goed uitgelegd), een videokaart gaat NOOIT in een pci poort. Die moet in de AGP (Accelerated Graphics P.......nog wat ;) ). Deze poort is een brede sleuf die ongeveer 1,5 cm verder naar rechts zit dan de rest. Élke videokaart kan hier op aangesloten worden (behalve heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele oude). Het enige waar je rekening mee moet houden tegenwoordig is dat je processor het wel aankan, maar dat is bij deze dell TOTAAL GEEN probleem.

In ieder geval, wil je weten wat er allemaal in zit, dan zou de kast toch echt open moeten (vroeg of laat moet het toch als je wilt Upgraden ;) ).

Voorlopig heb ik alleen dit bijgeleverde plaatje. er staat bij dat er geen Harde schijf meer bij kan want dat past gewoon niet in de kast. Het beste is om een externe harde schijf te kopen.

Let ook op dat je de oude ram geheugen modules kunt vervangen, MAAR soms kan het nodig zijn op zijn minst 1 van de oude modules te behouden. (meestal is het niet nodig maar toch, je weet maar nooit ;) )

Bijlagen

• dellopen9vg.jpg
    dellopen9vg.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 65
Hallo, Bedankt voor je reacties

Ik ben erachter wat er allemaal in zit en er bij kan. Voor mensen met dezelfde pc let op:

er kan maar 1 hardisk in
4 Ram slots van drr ram 333mhz
en 2 pci sloten

Het wordt dus deze keer geen dikke videokaart om de nieuwste spellen mee te spelen helaas. Maar wel een andere PCI videokaart

Heel erg bedankt 3lit3!

opgelost.

Hallo, Bedankt voor je reacties

Ik ben erachter wat er allemaal in zit en er bij kan. Voor mensen met dezelfde pc let op:

er kan maar 1 hardisk in
4 Ram slots van drr ram 333mhz
en 2 pci sloten

Het wordt dus deze keer geen dikke videokaart om de nieuwste spellen mee te spelen helaas. Maar wel een andere PCI videokaart

Heel erg bedankt 3lit3!

Graag gedaan! en vraag opgelost ;) .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan