Firefox+ongewenste zoekbalk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik gebuik al geruime tijd de FF tot grote voldoening maar ik wil eens eindelijk dat die vreemde zoekbalk verdwijnt telkens als ik iets in Google of Astalavista ed. iets wil zoeken.
Die zoekbalk neemt het van het Google invoervakje over en blokkeert het hele zaakje.
Is dat nou iets van FF of is dat weer zo'n ongewenst addertje.
Soms komt het gewoon niet of verdwijnt na enige toetsaanslagen,andere malen krijg je't gewoon niet weg........
Heb al met alles gescand NAV,CWS,Spybot,AdawarePro,Spysweep en niets raars gevonden.
Toch wil ik van die balk vanaf,iemand enig idee ?

(Zie screenshot)

Greetz
Eric

Bijlagen

• helpmij zoekbalk.gif
    helpmij zoekbalk.gif
    25,5 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Voor dat zoekbalkje hoef je geen HiJack log te gaan plaatsen, dat is de standaard zoekbalk om op een pagina naar tekst te zoeken, die krijg je te zien als je op ctrl+f drukt.

In FF staat het standaard internet zoekvenster rechts bovenin de knoppenbalk.

Hmm..raar is dat want ik druk helemaal niet op ctrl+f,het komt gewoon spontaan en als je op het linkse knopje in de balk drukt gaat ie ff weg om bij de volgende toetsaanslag weer terug te verschijnen ,zeer irritant !
Maar idd. als je op ctrl+f dukt komt ie ook tevoorschijn.
Kan je dat dan permanent afsluiten ?

Groet
Eric

Ga naar het menu extra->opties->knop 'tabbladen'-> tabblad 'gerbuikersinterface' en zet een vinkje bij 'zoekacties uit zoekbalk' en kies het selectierondje 'Dit op de achtergrond laden'

Helaas...maar ik heb helemaal geen "tabblad 'gerbuikersinterface" of "zoekacties uit zoekbalk" in m'n opties van FF ?
Heb ik dan een andere versie !:confused:

Hoi,

Even tussendoor, maar wat doet ctrl-f nu precies. Ik kan wel zaken intikken, maar het vind niets/werkt niet.

Waar gebruik je het voor?

het tabblad wat maestro12 beschrijft kan ik ook niet vinden in firefox.....denk dat maestro12 nog een oude versie heeft??

ikke ook maar heb dat blad toch niet.....

Laatst bewerkt:
Heb intussen FF terug erop gezet en nu blijkt de zoekbalk naar behoren te werken en springt ie niet zomaar ineens op.
Wel had ik hem graag eraf gehad maar ook in deze nieuwste versie staat bij mij dat tabblad er niet op
Strange !:shocked:

Groeten

(Mijne is idem aan die van puppie)

Hoi,

Even tussendoor, maar wat doet ctrl-f nu precies. Ik kan wel zaken intikken, maar het vind niets/werkt niet.

attachment.php

ctrl f behoort toch echt te werken.

@Happyhippie en Puppie, jullie hebben zeker niet de extensie 'tabbrowser preferences' geïnstalleerd

Bijlagen

• ctrlf.jpg
    ctrlf.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 81
Yep !:thumb:

(Ben intussen ff op vakantie geweest,sorry voor't late antwoord)

ff toevoeging:

ctrl f om een woord te zoeken.
escape om de balk te laten verdwijnen

onmisbare functie in mijn opinie

Hoi,

Het is een optie om te zoeken binnen de pagina waarin je je nu in bevindt. Tik, bij het viewen van dit topic, maar eens een woord in wat in dit topic voorkomt. Op die manier kan je snel naar een bepaalde sectie van een pagina gaan, in plaats van te scrollen en handmatig te zoeken.

Ik vind het overigens ook een onmisbare functie. Ik erger me ook elke keer dood aan IE, niet alleen omdat ie geen tabs heeft, maar ook omdat je gewoon geen makkelijke zoekbalk hebt. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan