Geen harddisk herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plurkk

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Na installatie en gebruik van Norton Systemworks 2006 krijg ik na het opstarten van de PC de volgende melding:
"Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden."

Via een andere thread in dit forum getracht via de XP cd de pc te booten en XP opnieuw te installeren. In het keuzemenu "Repareren, installeren en verlaten", krijg ik na het maken van mijn keuze de melding: "Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden". Ik heb er echter wel degelijk:confused: twee schijven a 160 gig inzitten.

Ik kan in de BIOS setup komen, echter geen reparatie/installatie van XP doen. Ook is het niet mogelijk om bij de dosprompt te komen om via deze weg acties te starten.

Wie o wie kan mij verder helpen???

Alvast mijn dank.

Ronald

In de bios ziet hij de 2 schijven wel?

In de bios weet ik niet moet ik nakijken. Bij het opstarten zie ik dat hij de IDE-drives scant en als resultaat geeft functional. Overigens zijn deze raid geconfigureerd.

En als je met de bootcd van windows xp opstart krijg je op een gegeven moment ook je harde schijven te zien. Zie je dat wel?

En als je met de bootcd van windows xp opstart krijg je op een gegeven moment ook je harde schijven te zien. Zie je dat wel?

Niet dat ik mij kan herinneren. Bij het booten vraagt ie om te bevestigen te booten vanaf cd, na bevestiging zie ik de setup van XP verschijnen (blauw scherm).

Klopt ja en als je dan verder gaat zie je jou partities waarop je windows kan installeren. Hier zit ook een optie om de partitie te verwijderen. Daarna maak je de partitie weer aan en dan zal de cd de partitie formateren.

Indien ze in raid draaien, zul je in het begin van de installatie met F6, wat onder in beeld verschijnt, met de driverflop in de drive, de driver hiervoor moeten installeren, nu ga ik er wel vanuit dat je een floppydive hebt.

Klopt ja en als je dan verder gaat zie je jou partities waarop je windows kan installeren. Hier zit ook een optie om de partitie te verwijderen. Daarna maak je de partitie weer aan en dan zal de cd de partitie formateren.

Zover kom ik niet, op moment dat ik kies voor repareren of installeren van XP krijg ik de melding dat er geen schijfstations herkend worden...

Indien ze in raid draaien, zul je in het begin van de installatie met F6, wat onder in beeld verschijnt, met de driverflop in de drive, de driver hiervoor moeten installeren, nu ga ik er wel vanuit dat je een floppydive hebt.

Floppydrive wel, geen driverflop, maar daar kan ik wel naar op zoek gaan, is cd ook goed?

Floppydrive wel, geen driverflop, maar daar kan ik wel naar op zoek gaan, is cd ook goed?

Alleen als je drivers hebt geslipstreamd in je XP cd.:)
Zou maar een flop brouwselen, als het goed is, heb je die drivers op de cd van het moederbord staan.

Zou maar een flop brouwselen, als het goed is, heb je die drivers op de cd van het moederbord staan.

Dan gaan we daar maar 's mee aan de hobby.

Keep u posted :thumb:

Flop gebrouwsled, nu inderdaad actie. Ik kom in de setup, kan kiezen voor reparatie van XP, alleen kom ik na het geven van het wachtwoord van de administrator in de dosprompt (C:\Windows) te zitten, echter de setup/herstel van XP stopt hier.

Kom niet verder....:mad:

Krijg je "c:\windows" te zien?

Zoja, start opnieuw van de cd op, ook weer die drivers van de flop laden, ga helemaal door tot installeren, indien het register niet te gehusseld is, krijg je ook een optie om de bestaande instalatie te herstellen.

Krijg je "c:\windows" te zien?

Zoja, start opnieuw van de cd op, ook weer die drivers van de flop laden, ga helemaal door tot installeren, indien het register niet te gehusseld is, krijg je ook een optie om de bestaande instalatie te herstellen.

Ik krijg inderdaad C:/windows te zien. Daar blijft 'ie echter staan. Ik kan hier een opdracht intikken, maar welke???

Exit.:eek:

Zie mijn vorige reply.:confused:

Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Na het laden van de setup van XP kan ik kiezen uit drie opties: Installeren, Herstellen en Afsluiten. Ik kies hier voor Herstellen. De drivers worden van flop geladen en ik kom in de Microsoft Windows XP herstelconsole. Ik moet vervolgens kiezen welke installatie ik wil aanmelden en kies hier voor 1 (ik heb er maar 1). Daarna wordt het administrator wachtwoord gevraagd. Na invoer hiervan kom ik in hetzelfde scherm bij de genoemde dosprompt C:\Windows>

Ik kan hier natuurlijk exit geven, echter kom ik dan in eenzelfde routine als hierboven omschreven. Wat mis ik/interpreteer ik in jou verhaal verkeerd?

Ja:( , doorgaan met installeren, en aan het eind hopelijk de optie krijgen om de bestaande installatie te herstellen krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan