weet niet de username en password van de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
ik weet niet de username en password van de router. Het is sweex broadband router +
4 poorts 10/100 switch

Heb je hier wat aan?

LEDs achterkant
De achterkant van de Broadband Router bevat de diverse netwerkaansluitingen, een resetknop en de voedingsaansluiting. Van rechts naar links tref je aan:
• LAN 1 t/m 4 Op deze aansluiting kunnen direct computers worden aangesloten m.b.v. een UTP kabel. De aansluiting is geschikt voor zowel 10
als 100 Mbps verbindingen.
• WAN Op deze aansluiting wordt de ADSL of kabelmodem aangesloten t.b.v. de internetverbinding.
• DC IN Hier wordt de externe voeding (9 Volt gelijkspanning) op aangesloten.
• RESET Deze knop heeft twee verschillende functies. Door de knop kort in te drukken, zal de router gereset worden. Dit heeft hetzelfde effect als
de voedingsstekker tijdelijk los te halen. Zijn er serieuze problemen met het functioneren van de router dan kan de router worden teruggezet naar
de fabrieksinstellingen door de resetknop gedurende 10 seconden ingedrukt te houden. Dit betekent dat alle instellingen gewist worden.

Start de internet browser op en type in de adresbalk: http://192.168.123.254.
Uit beveiligingsoogpunt is router voorzien van een wachtwoord. Dit wachtwoord is: admin. Klik hierna op "OK". Het wachtwoord kan worden gewijzigd, wij adviseren u dit ook te doen.

Uit de handleiding

Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere, admin en 1234 werd/wordt ook gebruikt, na een reset, of helemaal leeg.

router

Hoi.,

Wanneer je naar de site gaat van sweex die je bezit kan je de handleiding dl of lezen daar moet zeker instaan wat je moet invoeren vaak wordt idd admin gebruik groetjes Nixs

Laatst bewerkt:
Hoi.,

Wanneer je naar de site gaat van het merk router die je bezit kan je de handleiding dl of lezen daar moet zeker instaan wat je moet invoeren vaak wordt idd admin gebruikt,welke router heb je trouwens??groetjes Nixs

het is username admin en password 1234. Dat stond absoluut niet in de handleiding en is wel standaard omdat ik de router gereset heb.
Iedereen bedankt voor de assistentie!!!

het is username admin en password 1234. Dat stond absoluut niet in de handleiding en is wel standaard omdat ik de router gereset heb.
Iedereen bedankt voor de assistentie!!!
Beste Victor Klopt als een bus bedankd voor de tip,ik heb nog een vraag weet niet of dit zo werkt maar goed.
Wanneer je met je laptop elders komt kan je deze niet in een andere router zetten,en daar mappen delen kan je verschillende router instelingen vast zetten zodat je niet steeds je laptop in moet stellen???
Als dit niet hoort zo om een vraag te stellen kan je dit als niet geschreven beschouwen en haal ik het weg als je dit gelezen hebt mvgr Nixs;)

Beste Victor Klopt als een bus bedankd voor de tip,ik heb nog een vraag weet niet of dit zo werkt maar goed.
Wanneer je met je laptop elders komt kan je deze niet in een andere router zetten,en daar mappen delen kan je verschillende router instelingen vast zetten zodat je niet steeds je laptop in moet stellen???
Als dit niet hoort zo om een vraag te stellen kan je dit als niet geschreven beschouwen en haal ik het weg als je dit gelezen hebt mvgr Nixs;)
de router-instellingen en mappen kunnen delen hebben niets met elkaar te maken. Om mappen te kunnen delen moet je uit dezelfde werkgroep komen en de firewall moet dan goed geconfigureerd zijn. Verder moet je die mappen ook beschikbaar gemaakt hebben.

de router-instellingen en mappen kunnen delen hebben niets met elkaar te maken. Om mappen te kunnen delen moet je uit dezelfde werkgroep komen en de firewall moet dan goed geconfigureerd zijn. Verder moet je die mappen ook beschikbaar gemaakt hebben.

Hoi Victor.,
Buiten dat het hieronder staat dat het idd niet klopt was dit niet mijn vraag,mijn vraag was hoe je je router op steeds andere routers zet en dus deelt op steeds andere ip adressen,of kan je hem overal gewoon bij prikken????
Wat bedoel je dat je fire wall goed geconfigureerd moet zijn??? moet je dit steeds doen of eenmalig het gaat mij er puur om ik gebruik mijn LT op 3 routers op 3 verschillende adressen,kan ik de instellingen vast zetten of moet ik het steeds terplaatste doen
bvb dank Nixs:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan