Vastloper computer: temporary internet files

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb de laatste tijd regelmatig een vastloper van mijn PC. Ik kan dan niets meer en moet hem handmatig uitzetten en weer aanzetten. Hij gaat dan door de scandisk en krijg dan regelmatig dit soort meldingen:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 21-8-2006
Tijd: 20:46:53
Gebruiker: n.v.t.
Computer: NONE-BKTHOZVT9I
Beschrijving:
Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is FAT32.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.
Het volumenummer is C8F8-350A
De grootte van vermelding \Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\Q7WRCDC7\player_bg[1].jpg is ongeldig.
Verloren ketens omzetten in bestanden (J/N)? Ja
9572 kB in 21 herstelde bestanden.
Het bestandssysteem is hersteld.
5114692 kB totale schijfruimte.
446920 kB in 618 verborgen bestanden.
10080 kB in 2227 mappen.
3705488 kB in 25388 bestanden.
952196 kB beschikbaar.

4096 bytes per cluster
1278673 clusters in totaal op schijf
238049 clusters beschikbaar op schijf

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Hij vind ook wel eens wat meer dingen in die temporary internet files, dat is dus erg wisselend maar het zijn altijd wel dit soort foutmeldingen.
Ik heb het meestal als ik filmpje kijk via de ingebouwde player van wmp 10 op een website. Ik weet dus niet zo goed of mijn vraag in het juiste forum staat. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen wat het zou kunnen zijn.

keertje schijfdefragmentatie doet wonderen of schijfopruiming (via Burea Accessoires)

keertje schijfdefragmentatie doet wonderen of schijfopruiming (via Burea Accessoires)

Ik doe dat regelmatig, ook defragmentatie nog niet zo lang geleden gedaan. En als je het dan weer doet geeft hij vanzelf aan dat dit niet nodig is. Dus ik weet niet wat het probleem is.

gwoon links klikken op problemen naar fouten scannen en later fouten herstellen en dan ernaar nog een paar x laten zoeken totdat hij geen fouten meer vind

en als je het niet aan durft gaa dan eerst naar bureau accessoires en en kies voor systeemherstel dan en maak een herstel punt aan

maar ik doe het geregeld en het werkt perfekt laaten alles scannen zowel cleaner als problemen.

gwoon links klikken op problemen naar fouten scannen en later fouten herstellen en dan ernaar nog een paar x laten zoeken totdat hij geen fouten meer vind

en als je het niet aan durft gaa dan eerst naar bureau accessoires en en kies voor systeemherstel dan en maak een herstel punt aan

maar ik doe het geregeld en het werkt perfekt laaten alles scannen zowel cleaner als problemen.

Ok, bedankt. Heb het even gedaan en nu maar afwachten of mijn probleem zich niet voor doet. Hij is weer helemaal hersteld en opgeschoond.

Nou, net weer een vastloper dus CCleaner verhelpt het probleem dus ook niet. Iemand nog suggesties waaran het kan liggen?

Net weer een vastloper, ik ben toch nu wel erg benieuwd waar dit aan ligt aangezien ik nu eens niet Windows Media Player gebruikte maar mijn Winampplayer. Ik beluisterde een livestream. Ook weer een vastloper en weer handmatig uitgezet en weer aan. Ik hoop dat iemand kan aangeven wat dit probleem is en wat ik er aan kan doen. Dit is de melding van de scandisk:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 30-8-2006
Tijd: 22:45:10
Gebruiker: n.v.t.
Computer: none
Beschrijving:
Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandssysteem is FAT32.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden
gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden
deze procedure niet af te breken.

Windows zal de schijf nu controleren.
Het volumenummer is C8F8-350A
\Documents and Settings\Erwin\Cookies\erwin@bigl.co[2].txt.
Het eerste cluster is ongeldig.
De vermelding wordt afgebroken.
De grootte van vermelding \Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\IZ0ROL65\viewforum[3].php is ongeldig.
\Documents and Settings\Erwin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\85QRKDUZ\viewtopic[2].php.
Het eerste cluster is ongeldig.
De vermelding wordt afgebroken.
Verloren ketens omzetten in bestanden (J/N)? Ja
320 kB in 3 herstelde bestanden.
Het bestandssysteem is hersteld.
5114692 kB totale schijfruimte.
447248 kB in 617 verborgen bestanden.
10384 kB in 2156 mappen.
3724524 kB in 24836 bestanden.
932528 kB beschikbaar.

4096 bytes per cluster
1278673 clusters in totaal op schijf
233132 clusters beschikbaar op schijf

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Hoi !

Test je HDD es met een tooltje van de fabrikant, bijv. Powermax als je een Maxtor HDD hebt.

Of met Testdisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Succes,

Harry.

Ik ben niet zo'n held met computers maar wat doet dit laatste programmaatje TestDisk en wat moet ik doen precies doen? Het ligt toch niet aan mijn harddisk? Want dan zou ik meerdere problemen moeten hebben lijkt me en dit is steeds hetzelfde probleem: het vastlopen van mijn PC.

Hoi !

Maar als je 1 of twee bad clusters hebt krijg je dat verschijnsel ook steeds !

Greetz.

Harry.

Hoi !

Maar als je 1 of twee bad clusters hebt krijg je dat verschijnsel ook steeds !

Greetz.

Harry.

En is dat dan niet makkelijker te scannen met een schijfcontrole dan dit programma? Wat is het verschil?

Hoi !

Met zo'n progje krijg je uitsluitsel over de fysieke staat van je HDD.

Met chkdsk /r worden fouten in Windows gerepareerd, maar bij een gammele schijf komen die dus steeds weer terug.

Wat is je smart-status ?

Harry.

Hoi !

Met zo'n progje krijg je uitsluitsel over de fysieke staat van je HDD.

Met chkdsk /r worden fouten in Windows gerepareerd, maar bij een gammele schijf komen die dus steeds weer terug.

Wat is je smart-status ?

Harry.

Ehh wat is een smart -status?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan