Windows firewall uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb sinds zonet dat als ik mijn pc opstart ik de melding krijg dat de windows firewall is uitgeschakeld, en ik krijg hem niet meer aan de praat, windows xp Home is up to date, maar wat ik ook probeer ik krijg hem niet meer aan de praat, hij doet het even en dan krijg ik de melding dat die is uitgeschakeld.

Ik gebruik verder alleen Avast Antivirus, en verder af en toe hitmanpro, ik heb een idee dat een hacker of een trojan of zo dit veroorzaakt.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, alvast bedankt

en verder af en toe hitmanpro,
Begin met Hitman Pro te de-installeren, lees deze verklaring.
Download vervolgens Ad-Aware SE Personal en Spybot Search & Destroy, dat zijn antispyware scanners die je regelmatig moet updaten en laten scannen.
Als Hitman Pro eraf is, stel dan de Firewall weer in. Goede kans dat hij nu wel blijft "werken".

Ik dacht dat hitman pro niet meer geadviseerd werd door helpmij.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor het advies.

Om eerlijk te zijn viel mij op dat de problemen eigenlijk begonnen toen ik hitmanpro had geinstalleerd.

Ik heb nu een volledige antivirus scan aan het draaien, en hitmanpro verwijderd, de firewall werkt nog niet, maar misschien moet de pc gereboot worden, gelukkig heb ik een firewall in de Experiabox zitten

de firewall werkt nog niet
Misschien overdreven, maar ik laat toch zien hoe mijn Beveiligingscentrum er uit ziet.

(klik voor vergroting.)

Ik heb ook avast! antivirus en XP accepteert dat als virusbeveiliging.
Als na een herstart het nog niet lukt om de Firewall in te schakelen,
draai dan twee keer achterelkaar CCleaner om sporen van Hitman Pro op te ruimen.

Edit: is sowieso nuttig nu.

Laatst bewerkt:
Bij mij is de firewall uitgeschakeld, en als ik hem probeer in te schakelen krijg ik de melding dat dat niet lukt.

Ik heb nu Hitmanpro eraf gehaald, adaware, en spybot search & destroy gedownload, ik zal ccleaner ook even downloaden en draaien, hopelijk krijg ik mijn firewall weer aan de praat

Misschien een domme vraag, maar als je de Firewall van de Experiabox uitschakelt, zou het dan lukken om de Windows Firewall in te schakelen?

Misschien een domme vraag, maar als je de Firewall van de Experiabox uitschakelt, zou het dan lukken om de Windows Firewall in te schakelen?

Zou het is te maken kunnen hebben met Internet Explorer 7, deze heb ik een tijdje op de pc gehad en verwijderd,

Ik zal Avast nog een keer volledig laten scannen

Als ik nu probeer de firewall aan te zetten krijg ik de melding:

De instellingen van windows firewall kunnen wegens een onbekend probleem niet worden weergegeven

Ik krijg ook steeds een foutmelding van een bestand genaamd stonedrv.exe

Ik heb het al opgelost:

Ik heb de recovery cd van de laptop erin gedaan en een schone installatie erop gezet, wat er schenen ook wat virussen op te zitten

Mooi, let wel op dat die malware zich toch niet ergens genesteld heeft en weer de kop op steekt.
Ga dan alsnog naar Nucia. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan