opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aletta136

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Ik heb Windows XP.

Als ik de pc aanzet begint hij zoals het hoort met opstarten.

Vervolgens komt het XP icoon in beeld.
Maar dan slaat hij uit en begint weer opnieuw met opstarten.

Dit gaat zo'n 10 keer achter elkaar en dan kan ik pas met mijn wachtwoord XP openen.

Ik ben een leek wat pc betreft, weet iemand waar er ergens een fout in zit?

Ik heb windows XP al opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.
Ook heb ik vanaf de cd de herstel functie aangeklikt, maar dan moet je een wachtwoord invoeren die ik dus niet heb/weet.

Ik hoop dat deze vraag op de goede plek staat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.:evil:

Ook heb ik vanaf de cd de herstel functie aangeklikt, maar dan moet je een wachtwoord invoeren die ik dus niet heb/weet.
Om hiermee te beginnen: als je bij de installatie van XP geen Administrator-wachtwoord hebt ingevoerd, kun je op die plek gewoon Enter geven.

Dat opstarten belemmert het zien van een eventuele foutmelding. Ga naar Systeem, via Configuratiescherm, en klik op de tab Geavanceerd. Klik op de onderste van de drie knoppen Instellingen.
Haal vervolgens het vinkje weg voor de regel De computer automatisch opnieuw opstarten.
De volgende keer blijft er een blauw beeld staan met een foutmelding. Zet die melding, met overige teksten, hier in het forum.

en dan..

Oke dat heb ik gedaan, vervolgens krijg ik zoiets van:
1 Windows...

Welke windows wilt u...
Dan kies ik dus voor optie 1
enter

Krijg ik dit:
C:/windows:

Geen idee wat ik moet doen, als ik help intyp krijg ik de commando's.

Hetgeen ik wil is via de cd-rom mijn systeem herstellen....

Hetgeen ik wil is via de cd-rom mijn systeem herstellen....
Dan zou ik beginnen met de minst ingrijpende methode, in de hoop dat dat voldoende is.
Leg de Setup CD van Windows XP in de CD-Romlade. De bedoeling is nu, dat de CD zelf opstart en o.a. een Update-installatie aanbiedt.

Maar op deze Microsoft-site worden de verschillende methoden van het bijwerken van je systeem goed beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan