dia's op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
hallo,

Ik heb een heleboel dia's ingescand en ik wil deze nu op dvd branden.
Maar hoe doe ik dit, moet ik nog ergens op letten? en welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken?
kortom wie heeft er tips en trucs?

met vriendelijke groet,

Marianne:)

Elk brandprogramma kan dat wel.
Wil je er overgangen in maken en geluid bij zetten dan zou je aan Magix kunnen denken.
Is niet zo duur als nero 7
Maar ook windows XP heeft een brandprog in zich zitten.

je gaat ze eerst moeten kunnen inscannen,indien nodig misschien bijwerken met een fotobewerkings programma

er bestaan scanners waar een opzetstuk staat voor dia
daarna een branden op dvd of je kan er een fotodvd van maken
ik gebruik daarvoor ulead dvd pictureshow 2 voor maar er zijn er verschillende misschien is er wel freeware te vinden

hallo,

Ik heb een heleboel dia's ingescand

je gaat ze eerst moeten kunnen inscannen,indien nodig misschien bijwerken met een fotobewerkings programma

er bestaan scanners waar een opzetstuk staat voor dia
daarna een branden op dvd of je kan er een fotodvd van maken
ik gebruik daarvoor ulead dvd pictureshow 2 voor maar er zijn er verschillende misschien is er wel freeware te vinden

@ Ibiza: dat inscannen was al gebeurd ;)
@ mtenklooster: vraag van mij aan jou, hoe heb je gescanned? want ik bezit zelf ook enige dozen met dia's en heb nog niet de juiste methode ontdekt ;)

Ik heb de scanner epson 4990 photo gebruikt. Daar zit een apart raster bij zodat je 8 dia's tegelijk kunt scannen. Ik moet zeggen de software is fantastisch, hoe hij de orginele kleuren weer ophaalt! Ik kan hem van harte aanbevelen.:thumb:

Kun je daar van die 'ingepakte' dia's mee scannen? Die in karton gevat zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan