cd/dvd recovery tegengaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

-Ultimate-123

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Is er een mogelijkheid om opstarten via recovery cd/dvd te blokkeren?
ik weet dat niet slim is maar toch vraag ik het :)

(ben uitgedaagt door een vriend van me op een lan party :p maar ik wou dit toch al zelf weten ) ^^

Je kan de opstart volgorde veranderen, maar zal dan ook de bios moeten beveiligen met een wachtwoord omdat anders een ander de bios zo weer kan veranderen

Je kunt "autorun" uitschakelen, maar dat geldt dan voor elke installatie-CD. In de BIOS kun je CD/DVD-drives wellicht op disabled zetten, of je kunt dat doen in Apparaatbeheer maar dan kan je geen enkele CD/DVD meer afspelen. En zoals mumzel al aangaf, iemand anders kan dat weer herstellen. Een Recovery CD (van Windows neem ik aan) is niet apart te identificeren door de CD/DVD-spelers. Dus ik denk dat je de weddenschap verliest.:evil:

(ben uitgedaagt door een vriend van me op een lan party :p maar ik wou dit toch al zelf weten ) ^^

Windows of PC-wide?

Want ik de BIOS kun je soms de CD-rom gewoon compleet uit de boot-volgorde halen, geen probleem bij mijn PC bijvoorbeeld.
Al stop je 100 recovery CD's in de drive, hij boot van HD.

Je bent onduidelijk ;).

Opstarten via een recovery CD gebeurt VOORDAT Windows geladen is. Het aanpassen van een Windows instelling maakt hier dus geen verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan