HD crash nr 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter VinZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VinZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
Hoi ik hoop dat iemand de oplossing heeft voor mijn HD crash probleem. Want hij staat op het punt uit het raam te vliegen!
Gisteren begon mijn pc met het opstarten alweer raar te doen, steeds opnieuw automatisch opstarten en daarna op zwart. In de bios kan hij oppeens geen hd's meer vinden. Alles is aangesloten dus dat is het probleem niet. Dit is al de 2e keer. 5 maanden geleden pas een nieuwe hd gekocht (Maxtor 160 g). Weet iemand wat hier aan de hand is. Het lijkt wel of de hd ergens door oververhit of ligt het aan het moederbord?:mad:
Alvast bedankt. Het is btw een p4 en ik draai xp pro en ga normaal met de hd om dus geen dag en nacht aan laten staan bijv.

Hoi,

Ja het blijven computers, heb je al een nieuw ide kabeltje geprobeerd of met alleen de hd waar de os opstaat geprobeerd staat er spanning op de hd's .

Modag

Ps heb je de temperaturen al gecontroleerd?

Hoi,

Ja de kabels zijn net zo oud als de hd zelf. Vorige keer heb ik dus de hd vervangen en herkende hij hem oppeens weer. De tempraturen zijn normaal op alle fronten. Dit is dus de 2x met het zelfde probleem. Ik heb ook geen virussen want die check ik regelmatig.
Hij loopt gewoon als een trein en naar een paar maanden begint hij te haperen en dan is het over geen hd gevonden. Er staat stroom op de hd. Ik heb ook een floppy met een Maxtor boot programmaatje en die zegt dat hij niets kan detecteren... (s/ata kabels).
Meestal weet ik wel veel op te lossen met dit soort dingen maar dit is mij echt een raadsel.

Denk dat je spanning bedoeld, en wat is die spanning dan wat op de 5 en 12v lijn staat?
Eventueel in de bios te controleren, of met dit progje, een te hoge spanning kan ook een vroegtijdig overlijden van de harde schijf veroorzaken.

maxtor staat nu ook bekent bij de pc boeren als een probleem schijf.
doe eerst bove staande tips lukt het dan nog niet terug in ruilen en een ander merk nemen.

Spanning op de hd geeft hij niet aan. Prog. kan ik niet draaien. Zit nu op mijn laptop (apple). Hij geeft alleen de voltage aan van de ddr en agp aan. Het zou dus kunnen zijn dat mijn hd teveel stroom krijgt. Enig idee om dit te voorkomen? Wat zou het ook anders kunnen zijn? Dit mag toh niet zo maar mogen kunnen?

Dat komt omdat er zoveel van verkocht worden, percentagegewijs is het één van de betere, hier een soort test, wel een oude, maar Maxtor is alleen maar beter geworden.

Het merk schijf waar ik de meeste uitval mee heb gehad, wel van derde, is WD, zelf gebruik ik alleen Maxtor, en van de 14, waarvan er 7 nog in gebruik, geen uitval.

Hoi,

Door een andere voeding te plaatsen cq te proberen want het lijkt toch op een spanningsprobleem .
Ik weet niet of je een multimeter hebt en/of mee overweg kan anders zou je het zo kunnen meten

Modag

Spanning op de hd geeft hij niet aan. Prog. kan ik niet draaien. Zit nu op mijn laptop (apple). Hij geeft alleen de voltage aan van de ddr en agp aan. Het zou dus kunnen zijn dat mijn hd teveel stroom krijgt. Enig idee om dit te voorkomen? Wat zou het ook anders kunnen zijn? Dit mag toh niet zo maar mogen kunnen?

SPANNING.:p
Andere voeding?
Je kunt het ook meten met een spannings/universeelmeter, wel met de schijf aan.

De waterdruk in de pijp, is de spanning, de hoeveelheid water die er doorheen gaat, is de stroom, afhankelijk van de vraag.

Hmm dus het zou aan de voeding kunnen liggen? Waarom valt al het andere dan niet uit? Dus dat betekend weer een nieuwe HD kopen plus de voeding eens door laten meten? Is er een programma die tegen al deze ongein me hardware beschermd?

Hoi,

Omdat uit een voeding meerdere spannings lijnen komen.
Volgens mij bestaat er geen programma voor maar met everst kan je het wel in de gaten houden
Modag

Ps probeer ook eerst even of de hd's echt stuk zijn

Laatst bewerkt:
Dat komt omdat er zoveel van verkocht worden, percentagegewijs is het één van de betere, hier een soort test, wel een oude, maar Maxtor is alleen maar beter geworden.

Het merk schijf waar ik de meeste uitval mee heb gehad, wel van derde, is WD, zelf gebruik ik alleen Maxtor, en van de 14, waarvan er 7 nog in gebruik, geen uitval.

dan heb jij geluk
ik had namelijk 9 maxtors die het in een maand tijd al opgaven.
nu gebruik ik seagate en geen probleem meer gehad.

dan heb jij geluk
ik had namelijk 9 maxtors die het in een maand tijd al opgaven.
nu gebruik ik seagate en geen probleem meer gehad.

Vervelend dat Maxtor nu van Seagate is, Maxtor voor de consumentenmarkt :evil: , Seagate voor de professionals.:p

maak me niet uit van wie het is verder.
ze maken nog steeds onder de naam maxtor dus die mogen ze houden van me :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan