internet beveiligen win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
ik heb net windows 98 opnieuw geinstaleerd op een oudere pc. ik heb er AVG free op geinstaleerd en ga firefox gebruiken. Ik zit achter een router (smc) en dus heb ik als het goed is geen firewall nodig. ook ga ik spywareblaster en spy-bot instaleren
Zijn er nog andere zaken die ik moet instaleren? en welke alternatieven zijn er dan?

ik heb net windows 98 opnieuw geinstaleerd op een oudere pc. ik heb er AVG free op geinstaleerd en ga firefox gebruiken. Ik zit achter een router (smc) en dus heb ik als het goed is geen firewall nodig. ook ga ik spywareblaster en spy-bot instaleren
Zijn er nog andere zaken die ik moet instaleren? en welke alternatieven zijn er dan?
Kijk eens hier onderaan de pagina onder Beveiliging. (En misschien heb je ook nog wat aan de overige tips en tweaks. :)) Naast Spybot S & D en SpywareBlaster kun je Ad-aware gebruiken. Dat is een prima alternatief voor Ewido als je Win98 gebruikt. Naast de firewall in mijn router gebruik ik altijd een softwarematige firewall. Hiermee heb je het voordeel dat je precies weet welke programma's toegang van en naar internet hebben. Kijk eens met Shields Up of alles op Stealth staat als je alleen de firewall in de router gebruikt. Is dat niet het geval, dan kun je bijvoorbeeld ZoneAlarm installeren. De laatste versie die geschikt is voor Windows 98 is 6.1.744.001. Maak je geen zorgen om het feit dat dit niet de allerlaatste versie is - qua beveiliging maakt dat niet uit. Tot slot hier nog enkele beveiligingstips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan