harddisk niet herkend of loopt vast laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

renobreener

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
heb een network notebook met P3 600
de harde schijf was kapot, dus nieuwe der in en nu krijg ik m niet aan de gang

hitachi schijf oude 6 gig nieuwe 20 gig
oude zat zonder jumpers, nieuwe met en zonder geprobeerd (master/slave/cs)
herkent m in de bios maar loopt daarna gelijk vast, dus kom niet in de setup van de bios
heb m al opgestart met de ouwe schijf en parameters van de nieuwe erin gezet en dan schijf wisselen maar dat helpt ook nie
heeft geen floppy en opstarten vanaf cdrom wil ook niet....

dus volgens mij conflict maar hoe op te lossen???

Nu mijn vraag ,weet je zeker dat die Laptop een zo grote schijf aankan,zou het probleem wel eens kunnen zijn:confused:

Kun je nakijken in de Manual of op de sit van de Maker

Nu mijn vraag ,weet je zeker dat die Laptop een zo grote schijf aankan,zou het probleem wel eens kunnen zijn:confused:

Kun je nakijken in de Manual of op de sit van de Maker

eeuhm ja
lijkt me logisch maar boekjes heb ik der nie bij
en kan op internet eigenlijk nix vinden:confused:
komt bij mediamarkt vandaan
network NBI-600MP-avantgarde 13.3
leverancier is gericom.com en daar vond ik ook niks....:shocked:

Kan hem ook niet vinden:o

En als je de Bios op Default zet,loopt het dan misschien door ?Ik doe ook maar een Gok....

Heb ergens wel een type wat tekoop stond uit 2000 en daar zat een 18 Gb in.
Maar ja daar heb je niks aan.

Ik zou het niet weten.

Dus je komt helemaal niet door de Bios?

Zou zeggen,maar weet niet of je het aandurf,maar de Celknoop batterij die er in zit ,zou er een Halfuur uit moeten,zodat in iedergeval de Bios gereset is.

Dus je komt helemaal niet door de Bios?
Zou zeggen,maar weet niet of je het aandurf,maar de Celknoop batterij die er in zit ,zou er een Halfuur uit moeten,zodat in iedergeval de Bios gereset is.

heb m al opgestart met de ouwe schijf dan kom ik wel in de bios en toen parameters van de nieuwe erin gezet en dan schijf wisselen maar dat helpt ook nie
hij loopt met die nieuwe schijf gewoon vast tijdens opstarten.
er staat wel druk F2 voor setup maar hij doet ut nie.....

Sorry ,kan verder nergens wat vinden.

???Zeker weten dat de andere schijf goed is???

Is het echt een "nieuwe" schijf? ben bang dat de interface overleden is, een chippie op de printplaat, dus.

Schijven worden, in principe, altijd herkent, ondanks de groote, als deze niet stuk zijn.
Je zou nog een bios update kunnen proberen, maar je hebt geen floppy drive, als ik het goed heb begrepen.

Is het echt een "nieuwe" schijf? ben bang dat de interface overleden is, een chippie op de printplaat, dus.

Schijven worden, in principe, altijd herkent, ondanks de groote, als deze niet stuk zijn.
Je zou nog een bios update kunnen proberen, maar je hebt geen floppy drive, als ik het goed heb begrepen.

schijf is brandnieuw, komt bij fabrikant vandaan, hitachi....
update lijkt me leuk maar weet niet echt hoe,
:o
bel eerst de leverancier nog wel eens oft vaker voorkomt....
ideeen nog steeds welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan