Wat doe ik fout met draadloze netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo

Heb een wireless network usb wl-113.
Die heb ik geinstaleerd op mijn pc drivers (moet ik die ook op laptop instaleren)
Nu wil ik netwerk verbinding maken met me laptop en krijg dan een medling vul netwerksleutel in..zou iemand mij kunnen zeggen wat het betekent .
Werk met adsl dus niet met lanverbinding Zie bijlage werk onder XP

hoop dat iemand me wegwijs kan maken alvast bedankt

gr sjoerd

Bijlagen

• netwerk.JPG
    netwerk.JPG
    58,6 KB · Weergaven: 89
Je moet in je router op zoek gaan naar de daar ingevoerde wep danwel wpa sleutel. Je komt in je router door IE of FireFox te starten en http://ipadresvanjerouter in te geven Dit ipadres vind je als volgt:

start>uitvoeren
typ: cmd
je krijgt nu een "dos"venster. Typ hier: ipconfig en enter
achter "standaardgateway" staat het ipadres van je router.

Zoek in je router de sleutel en kopieer/plak hem naar je netwerkverbinding

Confictius

Dus dat nr wat achter mijn standaard gateway staat moet ik invullen in netwerksleutel.
En moet ik dan op de laptop ook nog de drivers van die usb router instaleren of pakt die hem vanzelf alvast bedankt:thumb:

gr sjoerd

Dus dat nr wat achter mijn standaard gateway staat moet ik invullen in netwerksleutel.
En moet ik dan op de laptop ook nog de drivers van die usb router instaleren of pakt die hem vanzelf alvast bedankt:thumb:
Nee die moet je in je browser invullen, bij de meeste mensen is internet exploren, op die manier kom je in het schermpje om je router in te stellen.
Lees wel even de handleiding want je zult naar alle waarschijnlijkheid een naam en wachtwoord moeten invullen.
Helaas klopt deze snelkoppeling niet http://ipadresvanjerouter
Dat is dus slechts suggestief.
Het zal iets van 192.168.1.1. of 10.0.0.138 zijn. :)

En oh, bijna vergeten, je hoeft niets op de laptop te installeren, die usb drivers zijn alleen voor de pc.

Laatst bewerkt:
Na mijn mening mis ik nog een onderdeel..
die WL-113 usb heb ik in mijn PC
in mijn laptop heb ik een PCMCIA card
Maar nu zie ik dat ik dus ook een soort draadloze router moet hebben en ik dacht dat het gewoon met het kastje kon die ik van mijn provider heb gekregen.

Maar als ik het goed begrijp mist ik gewoon de router heb eerst lan verbinding gehad en toen had ik het kastje van de server en daar had ik dan een router bijgekocht was geen draaloze en via kabel kon ik die zo in mijn netwerkkaart steken in meerde pc.

Volgens mij mis ik dit nog WL-534 Sitecom Routerkit heb zo maar ff een merk opgezocht:o

gr sjoerd

Ik weet niet wat je nu heb voor een modem of router maar je hebt inderdaad een apparaat nodig met wireless mogelijkheden, dat kan een router zijn of accesspoint.
Maar nu ik beter naar je plaatje kijk valt mij iets op, je probeert misschien connectie te maken met een netwerk in buurt?
Het bereik is in ieder geval niet goed, maar één streepje. :)

Ja weet helaas zo de naam niet van de router want doe samen met de buurvrouw.
Dus ik denk dat daar dan de fout zit.
En die had een gewone router erachter dus gewoon via een kabel en dan heb ik wel gewoon internet maar omdat ik er een laptop had bijgekocht en ik die usb en die PCMCIA card al had dacht ik dat het zo kon .
En dat ik dan gewoon met me laptop het helehuis door kon en nu ik jullie antwoorden lees zal dat op mijn manier helaas niet lukken.:o

gr sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan