virussss

Status
Niet open voor verdere reacties.

nnicolett

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
aaaaaah!!!
Net een nieuw lief laptopje gekocht en heeeel blij met de muziek die ik erop aan het zetten was.
Nu heb ik een error ofzo!!!

Wat moet ik doen. Hoe haal ik de error eruit? Als ik 'm er nog even niet uithaal, kan hij dan verder mn computer beschadigen?

Volgens mij was het via het ip-adres, want ik kreeg een venstertje dat er een ip-adres conflict op het net was. Toen ik mn laptop later weer aandeed viel internet uit en er gebeurde iets met mn msn. Het vakje wachtwoord onthouden stond opeens ingedrukt en later verdween de foto, msn naam en de roze kleur die ik het had gegeven. Kan het iets met msn zijn geweest?

Ook staat er een dikke kruis door Ralink Wireless LAN Card. Hij zegt dat hij niet meer bestaat.

Mijn beveiligings programma is e-trust antivirus. Kan dat?

Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Was de foutmelding dat er een conflict was met je ipadres?

Hoe ziet de indeling van je eventuele netwerk eruit? Welke provider heb je? Maak je gebruik van een router?

Een rode kruis betekend dat de card niet ingeschakeld is. Klik rechts en klik op inschakelen

Hoi, bedankt voor je snelle reactie,
Sorry, maar heb totaal geen verstand van computers.

Hoe check de foutmelding?

Hoe check ik de indeling van mijn netwerk? Hoe kan ik zien welke provider ik heb? Wat is een router? Hoe zie ik of ik die gebruik?

Ik heb een zwart kruis door Ralink.

Je geeft zelf aan een foutmelding te hebben. Hoe luidt die foutmelding?

Je hebt neem ik aan zelf een abonnement afgesloten bij een provider. Check je gegevens die je gekregen hebt of kijk je bankafschriften na en kijk waar je elke maand een x bedrag aan betaald voor je internet. (tipje volgens mij heb je quicknet)

Je hebt een modem van hun gekregen. Gaat de kabel daarvandaan rechtstreeks in je laptop of gaat het eerst nog naar een ander kastje?

Heb je al rechtsgeklikt op je Ralink?

IP adres confict geeft volgensmij aan dat er nog een apparaat met dat ip adres is in het netwerk waar je op zit

Het is volgens mij geen foutmelding. Er kwam een soort van snel wolkje boven de startbalk. Dat er een ip-conflict was.
Kan ik zo'n melding nog ergens terugvinden? Wanneer ik me aan probeer te melden bij msn comt er wel een code. foutcode: 80072ee7. En dan klik ik op probleem oplossen en dan stopt hij bij de testresultaten gelijk bij IP met een geel driehoekje met uitroepteken. Er staat dat ik een ongeldig IP adres heb.

De provider is inderdaad quicknet.

En we hebben een appart kastje voor internet. Geen losse kabel naar laptop.

Wanneer ik rechts klik op Ralink, zie ik:
Launch config utilities
Use raconfig as configuration utility
Switch to AP Mode

Welke moet ik kiezen? Moet ik hiervoor internet weer aanschakelen? Die heb ik voor de zekerheid uitgeschakeld of is dit niet nodig?

Als je op msn zou willen is het zeker aan te raden internet in te schakelen. Anders zoeken wij ons te pletter naar oplossingen. Zet eerst je internet maar eens aan

Oke, internet staat nu aan en Ralink is ook ingeschakeld. Ik kan nog steeds internet niet op. Hij vermeldt dat hij het probleem niet kan oplossen en dat ik het IP adres moet vernieuwen.

zijn er meerdere apparaten die op het netwerk zitten kijk dat eerst eens
Printers ofzo (draadloos via printserver)

Ja, we hebben nog andere computers via dit netwerk. Kan dit het probleem zijn? We hebben er nooit eerder problemen ermee gehad.

Oke, internet staat nu aan en Ralink is ook ingeschakeld. Ik kan nog steeds internet niet op. Hij vermeldt dat hij het probleem niet kan oplossen en dat ik het IP adres moet vernieuwen.

Ga naar start en dan naar uitvoeren. Typ daarin cmd en druk op OK.

In het nieuwe venster typ je in ipconfig /all en geef de uitkomst door in dit topic. Als we dat dan bekeken hebben kun je ipconfig /release intikken en op enter drukken en dan ipconfig /renew intikken en weer op enter drukken

Waarom zou je dat willen? Het is nog van verre zeker of wel een virus hebt

heb even gekeken op het www ip adres confilct heeft inderdaad te maken met apparaten die over hetzelfde ip adres werken waardoor ze allebei (waarschijnlijk) niet werken. Virus kan voor 98% worden uitgesloten.

Probeer eens een ander ip adres, als iedereen een vast ip adres heeft probeer er dan een die in iedergeval niemand heeft.

Er komt een hele lap tekst te voorschijn... Hoe kan ik dit doorgeven? Moet ik alles doorgeven? Kan ik dat ook per email doen? Want volgens mij staan er een hoop persoonlijke gegevens in.

Als het goed is staat er niks persoonlijks. Je Interne ipadres (dus die je voor jezelf gebruikt) zal te zien zijn maar dat is niet erg. Mocht er na het plaatsen toch iets staan wat er beter niet had kunnen staan haal ik dat zo voor je weg

hij heeft helemaal gelijk ik heb even gekeken en er komt niks persoonlijks bij mij te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan