beveiligen bron

Status
Niet open voor verdere reacties.

compudoc

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Ik weet niet zeker of het in php mogelijk is of niet of dat het met een andere programmeertaal moet.
Is het mogelijk om de broncode te beveiligen in php dat als iemand dus de broncode opent dat ipv de bron een mededeling krijgt van bijv. Het is verboden om de brondcode telezen ofzoiets.

Alvast bedankt,

Nope. Er zijn wel mogelijkheden om de broncode te encrypten maar die zijn allesbehalve gratis.

edit -- ik ging er van uit dat je de PHP broncode bedoelde, die sowieso alléén via toegang tot de server (bijv. via ftp) zichtbaar is.

Laatst bewerkt:
ik bedoel als je in je browser op bekijk bron klikt dat de bron gewoon word geopend maar dan zonder code alleen met een mededeling dat het verboden is om te kijken in de bron

ik bedoel als je in je browser op bekijk bron klikt dat de bron gewoon word geopend maar dan zonder code alleen met een mededeling dat het verboden is om te kijken in de bron

Al zet je die functie uit (mogelijk met JS) is er nog steeds de functie PAGINA OPSLAAN ALS onder het menuutje BESTAND...
Ik heb nog niets gevonden wat je broncode volledig beschermt tege "diefstal" en dergelijke...het is in ieder geval vrij ingewikkeld om je bron te beschermen daartegen...

Dat is niet beveiliging, dat is een mededeling. Als je doorscrolt naar beneden krijg je gewoon de broncode.

als je een block zet dat er niet gescrold kan worden + hoe kan je zo'n mededeling krijgen

php? Php is een hypertext preprocessor, wat eruit komt zal in html zijn... Die html kan je eventueel encrypteren, maar het is simpelweg niet te bedoeling dat niemand hem kan lezen als je wil dat een bezoeker de site kan bekijken...

De php taal kan niemand lezen, tenzij die op je server kan. apache+php compilen je script en geven de output ervan (puur html, geen enkel php commando). Alleen via de file echt te 'lezen' kan je de code zien, en daarvoor zal je een wachtwoord nodig hebben

Ach, waarom zou je de broncode willen beveiligen. Alsof daar iets instaat wat andere websites niet hebben :p

Je kan je broncode wel helemaal "versleutelen". Ga naar www.leejoo.nl > javascripts > website tools en daar staat een scriptje.

Als nog bedankt maar ik zat toen meer te denken ook aan javascript maar het maakt eigenlijk ook niet zoveel uit of iemand het kan lezen

Toch nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan