virussss

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het dosvenster open hebt staan en je het ipconfig /all gedaan dan kun je linksboven op de C:\ klikken. Ga dan naar bewerken en dan naar markeren. Linkboven knippert er een blokje en met je muis kun je nu de hele tekst markeren. Ga weer naar de C:\ en naar bewerken en dan naar kopieeren.

In dit topic kun je dan de uitkomst plakken (ctrl v )

maak er 1 of meerdere screenshots van en zet deze op het forum als bijlage.

Maar als het goed is staat bij elk ipadress kijk of er een paar gelijk aan elkaar zijn dan weet je ook meteen de oorzaak ?

Hoe zie ik of ik een vast ip adres heb? Iemand heeft mijn computer ingesteld. Ik verander nooit wat.

de 169.254.x.x is geen goed ipadres. Kan meerdere oorzaken hebben. Of je maakt gebruik van bijv een wpa of webkey maar is niet ingevoerd. Je netwerkkaart is niet goed geinstalleerd (is vrijwel uitgesloten)

Kijk eens in apparaatbeheer (rechtsklikken deze computer, eigenschappen, tabblad hardware en dan apparaatbeheer of er bijv een uitroepteken of vraagteken bij je netwerkkaart staat

aangezien je niet wist of je een vast ip adres had even een andere vraag.
Welke apparaten (computers, printers, nas apparaten) zijn er in het netwerk. (kijk ook even of ze allemaal nog werken)

- Ik zie geen netwerkkaart staan. Wel Netwerkadapters. En daar staat geen vraagteken.

- De overige apparaten werken nog prima.

en als je het ip adres nou veranderd?
doet ie het dan weer?

Hoe verander ik die? Hoe kan mijn oude nummer terug vragen?

Ik denk dat iemand mij gehacked heeft. Iemand is heel irritant bezig met mijn computer etc. Hoe kan ik dit voorkomen? Hoe verander ik dit?

je gaat naar internetverbindingen, eigenschappen van de verbinding, Internet protocol (TCP/IP) eigenschappen, als Automatisch een IP-adres laten toewijzen aangevinkt staat dan heb je geen vast ip adres. Het moet staan op Het volgende ip adress gebruiken

Achter IP-adres: staat waarschijnlijk zoiets als: 192.168.1.67
Voordat je iets verander onthoud waar het opstaat en check ook eerst de andere computers hoe die zijn ingesteld.
Verander de 67 in bijv. 68 als niemand deze in gebruik heeft. Het kan zijn dat er hele andere cijfers staan verander dan niks maar post het dan eerst even.

oke, dank je. en hoe kan ik verkomen dat ik gehacked wordt? Is het mogelijk dat hij in mijn computer kan blijven kijken?

schakel in iedergeval een firewall in en misschien een virusscanner voor als ie een virrus loslaat. maar volgensmij is het bijna onmogelijk internet wijzigingen aan te brengen als je hacker bent + het is stom want dan kan je de computer niet meer in.
(dus het is gelukt? als het nog eens gebeurt weet je wat je moet doen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan