Fotogrootte aanpassen in Adobe Photoshop Album 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Graag wil ik voor mijn mobiel (K750i van Sony) thema's maken. Nu kun je dit het beste doen met Adobe photoshop. Zelf heb ik versie 2.0, maar zie nergens hoe ik bijvoorbeeld de foto kan omzetten naar 176 x 220.

gebruik irfanview.
gemakkelijk.
nederlands
niet zoveel toeters en bellen

www.irfanview.com

ook even het Nederlandse taalpak mee downloaden.

Of met Image resizer van Microsoft. Is gratis te downloaden via de link. Geeft met een rechtermuisklik op het plaatje toegang tot een extra functie in je dropdownmenu, die meteen de afbeelding in de juiste grootte kan zetten.
( Er zitten een paar standaard groottes bij, bij de optie 'advanced' kan je zelf de groottes aangeven)

Bedankt maar passen deze progies de maten ook een beetje normaal aan? Ik bedoel als ik 176/220 nodig heb kun je vaak een vertekening zien.

irfanview past het heel netjes aan zonder vertekening

Oke ik ga eens kijken, alvast bedankt.

Goh inschrijven voor Irvan view???

Heb het zojuist gedownload, maar doet eigenwijs vind ik. Hij past automatisch aan wat ik niet wil. 176 x 220 pakt ie gewoon niet. Hij past of de hoogte of de wijdte aan.

Yep bedankt, al denk ik dat ik toch met een kleine vervorming lief moet hebben. Ik denk dat je voor je thema's van je mobiel het beste verticale foto's kunt nemen.

Laatst bewerkt:
Huh??? wat wil je daarmee zeggen? De vervormingen blijven er toch in zitten bij 176/220 of mis ik iets in je verhaal. Ik wil hiermee zeggen ik moet me houden aan 176/220 en dit wil ik graag zonder vervormingen.

Wat Peter bedoelt is dat je eerst een stuk uit het plaatje moet selecteren dat dezelfde hoogte/breedte verhouding heeft als wat je wilt bereiken met het uiteindelijke resultaat.
b.v. je foto is 2000×2200 pixels, dan selecteer je een gebied van 1760×2200 pixels (dusdanig dat de foto natuurlijk wel bruikbaar blijft) en dat gebied pas je weer aan naar 176×220.
Je hebt dan wel 'snijverlies' maar geen vervorming.

Ik heb Image resizer net zelf geprobeerd met een foto. Image resizer: rechtsklikken op foto, resize picture aanklikken, custom aanklikken en in de twee vakken je maten zetten. Geeft bij mijn foto géén vervorming:) en is werk van een paar seconden.

Wat Peter bedoelt is dat je eerst een stuk uit het plaatje moet selecteren dat dezelfde hoogte/breedte verhouding heeft als wat je wilt bereiken met het uiteindelijke resultaat.
b.v. je foto is 2000×2200 pixels, dan selecteer je een gebied van 1760×2200 pixels (dusdanig dat de foto natuurlijk wel bruikbaar blijft) en dat gebied pas je weer aan naar 176×220.
Je hebt dan wel 'snijverlies' maar geen vervorming.

Het al oude kwartje is gevallen, ben er nu uit en ben jullie er dankbaar voor!!! :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan