crypthografic-service

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
XP liep vast. Herstel/repareren werkte niet, dus XP over de defecte versie geinstalleerd. Vanaf CD-rom 1XP installeren. Na korte tijd wordt angegeven "integriteit update.inf niet worden gecontroleerd". Is crypthographic -sevice op de PC? Ik kan deze (ook niet op internet) niet vinden; het lijkt op een grap maar de installatie stopt wel. Update.inf kan ik evenmin traceren. Gaarne een oplossing.

Wat was de oorzaak van dat vastlopen.?
Kreeg je een melding Foutcode of zo
Vertel eens wat meer

Beste Brandit. Bij het opstarten van de computer bleef deze "hangen" op het bureaubald zonder picto's. De cursor was dood en wat ik ook deed na reset of uitzetten het bleef zo. CD van Windows XP er in en de mogelijkheid om te herstellen werd niet gehonoreerd. De computer herkende die opdracht niet. Vele malen getracht dat te doen maar het cijfer of letter werd niet geaccepteerd. Vervolgens bleef opnieuw installeren (naar mijn mening) over. Dat gedaan. Ik heb op de kale versie de mogelijkheid om te internetten en te e-mailen. Maar XP 1 en 2 moeten ook geinstalleerd worden. Dat heb ik toen gedaan en na XP 2 werd ik op bv helpmij na het beantwoorden van een vraag eruit gegooid. Ook andere websites waren niet opoepbaar. Vervolgens via herstel teruggegaan naar de basis van XP. Internet werkte weer goed en daarna weer getracht 1 XP te installeren om vervolgens naar 2 te gaan. Maar bij 1 liep het mank met de gegevens zoals eerder vermeldt. Ik hoop dat deze verhandeling duidelijk is, want ik besef dat het HEEL moeilijk is om gegevens op deze wijze over te brengen

Hoi bazar,

Wat lukt er niet? De installatie van een update of de installatie van Windows zelf?

De cryptografische service kan enkel problemen opleveren als hij al is geinstalleerd dunkt me zo, dus dat vroeg ik me even af.

James :)

Hoi bazar,

Wat lukt er niet? De installatie van een update of de installatie van Windows zelf?

De cryptografische service kan enkel problemen opleveren als hij al is geinstalleerd dunkt me zo, dus dat vroeg ik me even af.

Daarom ook mijn uitleg om nieuw te beginnen

Nee, ik ben met systeemherstel terug gegaan naar het moment NA de (her) installatie van Windows XP. (Wederom aangemeld enz.) Vervolgens dienen XP 1 en 2 geinstalleerd te worden. Enige ongeblikken na de opstart van 1 XP kreeg ik die medeling zoals genoemd en stopte de verdere installatie.

Nee, ik ben met systeemherstel terug gegaan naar het moment NA de (her) installatie van Windows XP. (Wederom aangemeld enz.) Vervolgens dienen XP 1 en 2 geinstalleerd te worden. Enige ongeblikken na de opstart van 1 XP kreeg ik die medeling zoals genoemd en stopte de verdere installatie.

Nogmaals SP1 hoet niet ,die zit ook in SP2

Symptoon Te weinig of stuk geheugen!!!!

Owja, daar stond het antwoord eigenlijk wel in. :confused: Sorry. :o

Goed, let's do some magic!

Probeersel 1: Zet de service aan.
  • Ga naar Start >> Uitvoeren...
  • Typ services.msc en druk op OK.
  • Zoek in de lijst naar Services voor Cryptografie en klik er met rechts op. Neem eigenschappen.
    cryptoserv_eig.gif

• Zorg ervoor dat het opstarttype op automatisch komt te staan en dat de service gestart is.
    cryptoserv_eig2.gif

• Druk op OK en sluit dat programmaatje af.

Probeer opnieuw je update uit te voeren.

Probeersel 2: "De update heeft nog altijd geen zin om iets te doen."
  • Ga naar volgende map: c:\WINDOWS\system32\catroot2 [LET OP DAT JE CATROOT2 HEBT EN NIET CATROOT]
  • Maak deze map leeg. ( is dus de inhoud verwijderen, niet de map zelf)

Herstart en probeer opnieuw.

Dat ga ik proberen. Ben dus even van de "lijn". Nieuw voor mij is dat XP 1 niet nodig als je XP 2 Installeert. Jullie horen me.

Probeersel 1 uitgevoerd. De genoemde gegevens stonden reeds alszodanig ingesteld. Ga nu 2 uitvoeren.

Knap!!!. Probeersel 2 liet in ieder geval 1 XP installeren. Maar..... zowel voor die installatie als daarna verschijnt na het opstarten op het maagdelijke bureaublad een venster met de tekst "software\microsoft\windows\currentversion\run". Als ik op 'OK" druk gaat het verder zonder een probleem. Is dat te repareren voor ik XP2 installeer? Of moet ik daar mee leren leven?

Inmiddels XP 2 geinstalleerd maar ik blijf de tekst "software\microsoft\windows\currentversion\run" behouden. Dat kan niet goed zijn toch?

Kan je daar even een screenshot van laten zien? Ik snap niet goed wat ik er me bij moet voorstellen :p

Ik ben al blij dat ik weer op internet zit. Telkemalen krijg ik "pagina niet op te roepen" waar ik niets van begrijp. Maar ik probeer het uit te leggen. Na opstarten bekom ik het bureaublad. Daarin verschijnt een klein ventstertje met de tekst ""software\microsoft\windows\currentversion\run" en daaronder de knop OK. Als ik die indruk is er (kennelijk) geen probleem.

Nog een klein berichtje. Ik ben enkele uren offline. Hopelijk beantwoord jij mijn vraag. Volgens mij ben je tot middernacht op helpmij te benaderen. Hopelijk "zie" ik je vanavond.

beste James. jammer dat ik niets verneem.
Give me some time :p

Oke laat me even denken...

*denk* *denk*

Probeer eens Ccleaner, misschien zit er een registervermelding klem in je opstartlijstje :)

Dus Ccleaner vind je op www.ccleaner.com en tijdens de installatie moet je wel even het vinkje voor installatie van de Yahoo Toolbar uitzetten.

Dan doe je stap B van mijn fantaaaaastische handleiding die ergens op dit forum staat, namelijk hier.

Even herstarten en kijken of het is opgelost, zoniet proberen we iets anders!

James :D

Beste James. Het probleem is inderdaad opgeslost. Ik weet niet hoe, maar in ieder geval heb ik vanmiddag (om een andere reden) Ccleaner toegepast en vanavond bij het opnieuw opstarten was die tekst weg. Nu ik jouw aanwijzing lees, moet het dus Ccleaner geweest zijn. Nogmaals mijn dank voor beide adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan