256 mb ziet mijn pc als 128 mb

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
hallo,

Ik heb net een 256 kaartje in me pc gepropt maar als ik mijn pc opstart ziet hij hem als 128 mb kaartje. ook in linux..
ik heb een via proplus m-atx moederplankje. die meot 732 mb aankunnen. ik had hiervoor 194 mb er in met 1 128 kaartje en 1 192 kaartje. in mijn vriend zijn pc ziet hij hem wel als 265.

Pim

Waarschijnlijk kan jou moederbord niet goed met Doublesided geheugen overweg, waardoor je maar de helft van het geheugen kunt gebruiken.

kan dit door een biosflash verholpen worden, of moet ik gewoon een ander kaartje kopen?

Ben bang, dat een Bios flash niet zal helpen. Je zal het moederbord boekje er even bij moten pakken, daar staat in vermeld wat voor geheugen het moederbord aan kan.

oke dan koop ik wel een nieuwe.

Bedankt

Denk toch andersom, :shocked: bordje heeft 6 banken voor 128mb, dus 3 geheugensloten voor max. 256mb per slot, daar kan dus alleen 256mb doublesided in, en met mindere mb's single en doublesided.

Die je juist nu koopt, zijn meestal siglesided, die moet je dus niet hebben, en de doudlesided zijn juist moeilijker te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan