floppy drive leest niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Ik heb een andere pc gekocht (pentium drie is nu pentium 4) en ben zo slim geweest van enkele gegevens een backup te maken. Ik heb een programma voor mijn werk, waar ik altijd de backup op floppy heb staan, zo ook nu. Nu heb ik het programma geinstalleerd en wil de backup laten inlezen, maar......dit doet hij niet en zegt dat de schijf niet goed geformateerd is. Meerdere floppy's geprobeerd en daar geeft hij dezelfde melding. Ik heb een externe a drive eraan gehangen en hetzelfde verhaal !
Als ik via mijn computer de a drive bekijk, zie ik wel het bestand staan, maar zodra ik er iets mee wil doen (bijv. kopieren) krijg ik die melding weer.

wie o wie kan mij helpen, anders ben ik al mijn gegevens kwijt !!!!!!!:confused:

krijg zojuist een mail dat harry Snor heeft gereageerd op mijn vraag, maar ik kan zijn reactie niet lezen !

krijg zojuist een mail dat harry Snor heeft gereageerd op mijn vraag, maar ik kan zijn reactie niet lezen !

Dan dacht @ Harry Snor het antwoord te hebben,maar ook weer niet,dan heeft hij het antwoord verwijderd!!

Maar dit heb ik iemand anders ook eens verteld,of het bij U werkt weet ik niet ,maar je kan het proberen.

Zet de Floppy drive van de oude PC er even in (of los er aanhangen)en probeer dan nog eens.

Mogelijkheid: Als die oude floppy al wat oud [echt oud] en afgeragd was, is de positie van de lees/schrijf kop veranderd... een verse, goed afgestelde, nieuwe drive kan het "spoor" dan niet vinden...

Mogelijkheid: Als die oude floppy al wat oud [echt oud] en afgeragd was, is de positie van de lees/schrijf kop veranderd... een verse, goed afgestelde, nieuwe drive kan het "spoor" dan niet vinden...

:thumb: :thumb: :thumb:

Duidelijk dank je wel, ik ga een oud kastje opzoeken in de hoop dat.

dank je wel voor alle hulp !

Hallo !

Dat antwoord wilde ik ook geven, maar bij nader inzien leek het me toch onwaarschijnlijk.

Dit omdat Nicole meldde dat een aangehangen floppy hetzelfde resultaat gaf.

Dan zou het wel heel toevallig zijn .....

Maar alle respect voor de reply's van Bandit 123 en ErpCity.

Greetz,

Harry.

Dat klopt dan toch Harry... die flop is met die ouwe kromme drive geschreven, dus alleen die drive kan 'm dan lezen.......

Oke ErpCity, dat zou best es kunnen !

Laten we voor T.S. hopen dat ze het zo nog kan oplossen !

Prima reply. dus !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan