inaccessable boot device

• Onderwerp starter Onderwerp starter ejdj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ejdj

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Op een win 2000 computer verschijnt bij het opstarten inaccessable boot device en allerlei tips wat te doen.een van die tips is dat je de computer opnieuw moet opstarten en dat wil dus niet want dan verschijnt hetzelfde blauwe scherm.
Wie heeft raad?

Op een win 2000 computer verschijnt bij het opstarten inaccessable boot device en allerlei tips wat te doen.een van die tips is dat je de computer opnieuw moet opstarten en dat wil dus niet want dan verschijnt hetzelfde blauwe scherm.
Wie heeft raad?

Ik denk dat je je bootsequence in je bios efe veranderen moet

ga naar je bios, dit doe je door direct na het opstarten van de computer op ""del"" te drukken.
Als je daar bent aangekomen , moet je in de bovenste balk iets van ""boot"" zien
Ga daarheen met de pijltjestoetsen, en druk op enter.
Nu zie je iets van ""first boot"", second boot""
Bij ""first boot"" zou je harde schijf moeten staan, als dat niet zo is, ga dan er op staan(selcteer het): en druk op enter , dan komt er een menuutje, zoek daar dan je harde schijf uit.
kies exit , daarna ""safe changes of F10, en start opnieuw op

let wel, zo gaat het bij MIJN bios

probeer maar, succes:thumb:

Sorry Henk,
Ik blijf dat vervelende blauwe scherm krijgen. Ook de handelingen die jij suggereerde levert niets op. Ik heb ook nog tijdens het opstarten f10 ingedrukt en dan krijg je ook een of ander menu te zien.Ook dat leverde niets op. Tot nu toe dus geen succes.
Nog andere tips??

Start eens op met de 2000 cd, en ga naar de repairconsole, en typ daar fixboot, en enter, zo ook fixmbr, en enter, en typ exit, en enter.

Via via een cd-rom geritseld en hij draait weer via de herstelfunktie!
Ik was al bang voor een virus o.i.d.

Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan