• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd vermenigvuldigen met een getal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie bijlage.

Ik heb op meerdere plaatsen iets veranderd.

Klopt het?

Wigi

Wigi,
Hij klopt nog niet helemaal. Als uitkomst bij O5 moet er 44,05 uitkomen. In mijn vorige bijlage had ik een kolom toegevoegd met aantal zaterdagen * uren. Deze moest dus nog worden toegevoegd in de uitkomst v/d kolom reactietijd.
Ter verduidelijking:
Ik had eerst alleen de kolom: aantal dagen * aantal uren. Hier stond toen 30 uur. Maar omdat hier ook een zaterdag tussen zat heb ik deze gesplitst. Dus door eeen extra kolom toe te voegen met aantal zat. dagen * aantal uren. Een zaterdag-servicedag bestaat uit 8 uur.

Zo?

=UUR(J5+K5)+L5*$D$1+M5*$D$2&":"&HERHALING(0;2-LENGTE(MINUUT(J5+K5)))&MINUUT(J5+K5)

Wigi

Wigi,
Hij klopt nog niet helemaal. Als uitkomst bij O5 moet er 44,05 uitkomen. In mijn vorige bijlage had ik een kolom toegevoegd met aantal zaterdagen * uren. Deze moest dus nog worden toegevoegd in de uitkomst v/d kolom reactietijd.
Ter verduidelijking:
Ik had eerst alleen de kolom: aantal dagen * aantal uren. Hier stond toen 30 uur. Maar omdat hier ook een zaterdag tussen zat heb ik deze gesplitst. Dus door eeen extra kolom toe te voegen met aantal zat. dagen * aantal uren. Een zaterdag-servicedag bestaat uit 8 uur.

Wigi,
Ik heb het al gevonden zie onderstaande formule:
=UUR(J5+K5)+N5+O5&":"&HERHALING(0;2-LENGTE(MINUUT(J5+K5)))&MINUUT(J5+K5)
Het vetgedrukte gedeelte heb ik toegevoegd.

Alleen nu het volgende nog,
U had de weeknummers automatisch tevoorschijn laten komen, maar wanneer ik deze door wil trekken naar beneden komen er alleen hekjes te staan ####. Ook wanneer ik de data heb ingevoerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar dat ze er automatisch komen te staan?

Wigi, Ik heb het al gevonden zie onderstaande formule:
=UUR(J5+K5)+N5+O5&":"&HERHALING(0;2-LENGTE(MINUUT(J5+K5)))&MINUUT(J5+K5)
Het vetgedrukte gedeelte heb ik toegevoegd.

Wij zijn hier verschillende bestanden aan het vergelijken. De kolommen komen niet overeen wegens deleten. Maar, als het werkt: OK dan.

Alleen nu het volgende nog,
U had de weeknummers automatisch tevoorschijn laten komen, maar wanneer ik deze door wil trekken naar beneden komen er alleen hekjes te staan ####. Ook wanneer ik de data heb ingevoerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar dat ze er automatisch komen te staan?

Verwijs je wel naar een datum?

Wij zijn hier verschillende bestanden aan het vergelijken. De kolommen komen niet overeen wegens deleten. Maar, als het werkt: OK dan.

Verwijs je wel naar een datum?

ja. Ik heb wel een datum ingevoerd, maar wanneer ik dan de weeknummers automatisch tevoorschijn wil laten komen geeft ie alleen hekjes weer.

In het bestand dat je bijhing werkt het wel.

Welke formule gebruik je?

Extra > Invoegtoepassingen > Analysis Toolpak

aanvinken.

Ik zag net dat er nog iets niet klopte in het bestand.
Als ik in de kolom Dag melding (J5) kijk staat er: =TIJD(18;0;0)-D5
Die tijd is gebasseerd op een werkdag (maandag t/m vrijdag) van 08.00-18.00 uur. Maar als de dag melding op een zaterdag plaatsvindt is de dag van 08.00-16.00 uur.

Als ik de "als" functie wil gebruiken geeft hij een foutmelding.
Volgens mij moet er iets van komen te staan: =als(C5=zaterdag;16:00;18:00)
weet u misschien hoe deze formule precies zit?

Ik zag net dat er nog iets niet klopte in het bestand.
Als ik in de kolom Dag melding (J5) kijk staat er: =TIJD(18;0;0)-D5
Die tijd is gebasseerd op een werkdag (maandag t/m vrijdag) van 08.00-18.00 uur. Maar als de dag melding op een zaterdag plaatsvindt is de dag van 08.00-16.00 uur.

Als ik de "als" functie wil gebruiken geeft hij een foutmelding.
Volgens mij moet er iets van komen te staan: =als(C5=zaterdag;16:00;18:00)
weet u misschien hoe deze formule precies zit?

=TIJD(ALS(C5="zaterdag";16;18);0;0)-D5

Laatst bewerkt:
=TIJD(ALS(C5="zaterdag";16;18);0;0)-D5

wigi,
Ik heb de formule toegepast op kolom J. Maar als je bij de laatste 2 cellen kijkt heb ik 2 data toegevoegd waarvan eentje op een zaterdag, en eentje op een maandag. De melding is allebei gedaan om 12:00 uur, maar ik zie dat er bij allebei in Kolom J 6:00 staat. Hoe kan dit? Zie de bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan