kan pc niet formateren en xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dan,

echt nu even tot slot:

ALS mijn stellingen correct zijn :

1. je hebt een PRO CD die niet bij het systeem hoort maar die je "ergens" vandaan hebt (legaal of illegaal),
2. je hebt een verborgen partitie en
3. een recovery / backup XP home edition CD die WEL bij het systeem en de op C staande Windows installatie hoort,...........?

dan booten met die recoverydisk en HOPEN dat er "ERGENS" tijdens de installatie de mogelijkheid wordt geboden om de dan WEL zichtbare C partitie te verwijderen. Ik heb geen ervaring met die recovery CD systemen dus ik weet niet OF die optie wordt aangeboden.

Zo niet, dan houd je gewoon die Home edition op C en installer je PRO op D en kun je met Home lekker experimenteren (kost maar weinig schijfruimte als je verder niets met die Home installatie meer doet)

Laatst bewerkt:
ik zal dat morgen eens proberne maar tot slot heb ik nog paar vragen :

-kan ik de verborgen partitie zichtbaar maken
-als ik opstart voor xp pro te instaleren vanaf men HD hoe kan ik dan naar de map van xp pro gaan?

Ok dan,

echt nu even tot slot:

ALS mijn stellingen correct zijn :

1. je hebt een PRO CD die niet bij het systeem hoort maar die je "ergens" vandaan hebt (legaal of illegaal),
2. je hebt een verborgen partitie en
3. een recovery / backup XP home edition CD die WEL bij het systeem en de op C staande Windows installatie hoort,...........?

dan booten met die recoverydisk en HOPEN dat er "ERGENS" tijdens de installatie de mogelijkheid wordt geboden om de dan WEL zichtbare C partitie te verwijderen. Ik heb geen ervaring met die recovery CD systemen dus ik weet niet OF die optie wordt aangeboden.

bovenste klopt maar waarom moet ik de c verwijderen dan zit ik met rec cd dan ga ik die niet terug instaleren moet ik dan van cd veranderen? of word de partitie dan wel zichtbaar?

1ste vraag : zie alle voorgaande berichten en genoemde opties.
2e vraag: normaal opstarten en dan in de verkenner de in de drive zittende PRO starten en dan in de SETUP aangeven dat je 'm op E of H of whatever wil hebben
(Zelf nooit gedaan dus ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of vanuit de verkenner de installatie van PRO gestart kan worden)

Sorry, (een kleine zucht van mij)

je WIL die C graag leeg hebben / verwijderen en opnieuw inrichten OMDAT je Home kwijt wil. DAAROM moet 'ie leeg / weg en opnieuw aangemaakt worden. Van mij hoeft 'ie niet weg....... ;) :D ******zeker NIET als de PRO een illegale is!!!*****

ik heb die recovery cd in gestoken ik kon mn systeem opnieuw instaleren dat was de enige optie als dat nu formateren of geen wijzigingen aanbrengen was ik weet het niet

maar ik wil alleen weten hoe ik mn schijven zichtbaar maak tijdens de setup

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Je zal echt wat moeten gaan experimenteren dan wel een externe A-drive regelen.

dat kan ik ik heb een diskette station liggen maar moet ik dan heel mn kast open maken (dat weetik wel) kan me dan iemand helpen dat instaleren en die dingen die ik dan moet doen voor xp te instaleren (dat zal wel morgen namiddag zijn school:confused: )

gewoon een soort handleiding plz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan