kan pc niet formateren en xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dan,

echt nu even tot slot:

ALS mijn stellingen correct zijn :

1. je hebt een PRO CD die niet bij het systeem hoort maar die je "ergens" vandaan hebt (legaal of illegaal),
2. je hebt een verborgen partitie en
3. een recovery / backup XP home edition CD die WEL bij het systeem en de op C staande Windows installatie hoort,...........?

dan booten met die recoverydisk en HOPEN dat er "ERGENS" tijdens de installatie de mogelijkheid wordt geboden om de dan WEL zichtbare C partitie te verwijderen. Ik heb geen ervaring met die recovery CD systemen dus ik weet niet OF die optie wordt aangeboden.

Zo niet, dan houd je gewoon die Home edition op C en installer je PRO op D en kun je met Home lekker experimenteren (kost maar weinig schijfruimte als je verder niets met die Home installatie meer doet)

Laatst bewerkt:
ik zal dat morgen eens proberne maar tot slot heb ik nog paar vragen :

-kan ik de verborgen partitie zichtbaar maken
-als ik opstart voor xp pro te instaleren vanaf men HD hoe kan ik dan naar de map van xp pro gaan?

Ok dan,

echt nu even tot slot:

ALS mijn stellingen correct zijn :

1. je hebt een PRO CD die niet bij het systeem hoort maar die je "ergens" vandaan hebt (legaal of illegaal),
2. je hebt een verborgen partitie en
3. een recovery / backup XP home edition CD die WEL bij het systeem en de op C staande Windows installatie hoort,...........?

dan booten met die recoverydisk en HOPEN dat er "ERGENS" tijdens de installatie de mogelijkheid wordt geboden om de dan WEL zichtbare C partitie te verwijderen. Ik heb geen ervaring met die recovery CD systemen dus ik weet niet OF die optie wordt aangeboden.

bovenste klopt maar waarom moet ik de c verwijderen dan zit ik met rec cd dan ga ik die niet terug instaleren moet ik dan van cd veranderen? of word de partitie dan wel zichtbaar?

1ste vraag : zie alle voorgaande berichten en genoemde opties.