PC maakt lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorslo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hallo Helpmij-ers,

Mijn pc maakt sinds kort veel meer lawaai dan voorheen. Ik er nooit last van gehad sinds een paar dagen. Misschien komt het door het lekkere/warme weer? Ik heb de pc ook al eens opengemaakt en het stof verwijderd maar het maakt geen verschil. Iemand een tip/idee of weet iemand hoe het komt?

Groetjes Sjors

Waarschijnlijk ligt dit aan de fan van de processor, videokaart of voeding. Oplossing is de fan even losnemen en met een kwast het stof verwijderen. Als dit niet helpt wil het nog wel eens helpen om een druppeltje naaimachine olie in het asje van de fan te laten lopen.

Bedantk voor je reactie,

Zal het eens gaan proberen, maar wacht nog een paar dagen (tot het wat minder warm wordt). ben namelijk bang dat ik iets fout doe en dat dalijk mijn processor ergens drijft in de olie

Probeer er ook eerst eens achter te komen welke fan de oorzaak is.

Waarschijnlijk ligt dit aan de fan van de processor, videokaart of voeding. Oplossing is de fan even losnemen en met een kwast het stof verwijderen. Als dit niet helpt wil het nog wel eens helpen om een druppeltje naaimachine olie in het asje van de fan te laten lopen.
Hiermee zal je op lange duur het probleem verergeren. Olie trekt vuil aan.

Niet als je de sticker weghaalt op het asje en daar een druppeltje olie in doet en daarna de sticker weer terug plaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan