• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Distinct drop down list

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gigs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gigs

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
1 hele goede dag,

Het volgende:
Ik heb twee kolomen (Project en Reference) in Excel gemaakt, die data (in een join) uit een database halen.
In Excel heb ik in een derde kolom gemaakt, waar je met een drop down lijst een waarde kan kiezen uit kolom 1.
In een vierde kolom kan je dan alleen een waarde kiezen die matcht met de waarde in kolom 2 (Reference) met 1 (Project).

De code hiervoor is:
In kolom 3:
=IF(D1="",Project,INDEX(Project,MATCH(D1,Reference2,0)))

In kolom 4:
=OFFSET(ProjectStart,MATCH(C1,Project,0)-1,1,COUNTIF(Project,C1),1)

Het probleem is dat de Project lijst dubbele waarden bevat en er dus ook dubbele waarden voorkomen in de dropdown lijsten in kolom 3.

Weet iemand hoe je de data in de dropdown lijsten in kolom 3 kan “distincten” zonder de join relatie te verliezen van de data tussen kolom 1 en 2.

Alvast bedankt!

1 hele goede dag,

Het volgende:
Ik heb twee kolomen (Project en Reference) in Excel gemaakt, die data (in een join) uit een database halen.
In Excel heb ik in een derde kolom gemaakt, waar je met een drop down lijst een waarde kan kiezen uit kolom 1.
In een vierde kolom kan je dan alleen een waarde kiezen die matcht met de waarde in kolom 2 (Reference) met 1 (Project).

De code hiervoor is:
In kolom 3:
=IF(D1="",Project,INDEX(Project,MATCH(D1,Reference2,0)))

In kolom 4:
=OFFSET(ProjectStart,MATCH(C1,Project,0)-1,1,COUNTIF(Project,C1),1)

Het probleem is dat de Project lijst dubbele waarden bevat en er dus ook dubbele waarden voorkomen in de dropdown lijsten in kolom 3.

Weet iemand hoe je de data in de dropdown lijsten in kolom 3 kan “distincten” zonder de join relatie te verliezen van de data tussen kolom 1 en 2.

Alvast bedankt!

Een voorbeeldbestandje zou wonderen kunnen doen...

Excel file

Zie bijlage voor de Excel file.

De database data staat in de kolommen P:R.

Kolom P staat in relatie met kolom C.
Kolom Q staat in relatie met kolom E.
Kolom R staat in relatie met kolom D.

De data in kolom P en Q referen met elkaar.
En de data in kolom C en E referen met elkaar.

Het probleem is dat de drop down lijst in kolom C dubbele waarden weergeeft...

Bijlagen

Kijk hier eens:

http://www.contextures.com/xlDataVal07.html

Leer je zelf meer van dan dat iemand anders de code in het blad invuld.

Succes.

Groet,
Ferenc

Thanks voor de url en je hebt helemaal gelijk dat ik meer leer als ik het zelf doe. Maar eigenlijk had ik al een aardige zoektocht ondernomen voordat ik dit probleem postte. Ook op contextures.com kan ik het antwoord niet vinden.

Ik ben eigenlijk van mening dat wat ik wil helemaal niet mogelijk is...

Ryan,

Bedoel je zoiets als in het attachment bij deze post?
Bereik code kan je vinden door te gaan naar: invoegen/naaam/definieeren

Mijn kennis van formules in Excel is laag, misschien is er iemand die deze kan uitleggen?

Groet,
Ferenc

ps.
File is afkomstig vanaf deze url:
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=56477&highlight=dropdown

Alle credits van dit document zijn voor: Krishnakumar

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan