foutmelding Instal 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Ik krijg als ik windows 98 installeer de volgende fout:

Standard mod: fault outside of ms-dos extender
EC=0000 cs=0337 IP=28D0 A=c95E BX=2400 CX=8080 DX=A000
SI=0080 DI=00c0 bp=01b0 ds=0277 es=032f ss=027f sp=01a2

Standard mode: bad fault in ms=dos extender.
fault: 000D Stack Dump: 030C 0000 0070
Raw fault frame EC=8004 IP=244B CS=0053 FL=3097 sp=00f2 ss=004B

Weet iemand wat ik moet doen??
De pc: IBM 300GL met P3 500Mhz. en 256 MB ram

Hallo Wouter,

Heb je wel een legale CD van Windows 98?
Is de CD beschadigd of zit er stof op?
Anders zal ik het ook niet weten,

ik heb de orginele cd en waar ik nu ben heeft daarvan een copy.... omdat hij nog al wel eens wat drivers moet installeren en dan heeft hij de cd-rom van 98 nodig...
Ik heb het ook al eens op een pc thuis gehad en daar kwam ik er ook niet uit.. (dat is het zelfde type) zou het te maken kunnen hebben dat hij niet op dit type kan? (wat mij onlogies lijkt)
verder zijn de beide cdrom schoon....

Dit roept Bill over deze fout:

Bad Fault in MS-DOS Extender
This error message occurs when the fault handler dispatcher in DOSX.EXE generates another cascaded fault while trying to handle a protected-mode exception. This error is usually caused by one of the following factors:
• HIMEM.SYS is unable to control the A20 line.
• DOS=HIGH is not functioning properly (related to HIMEM.SYS control).
• The RAM, static RAM (SRAM), single in-line memory module (SIMM), or dynamic RAM (DRAM) chips are not functioning properly.
• You are running DR DOS.
• The third-party memory manager is not configured correctly.
• The EMM386.EXE NOEMS x=A000-EFFF line is missing from the Config.sys file.
• You have an old, out-of-date ROM BIOS.
• Your CMOS settings are incorrect.
• Your Windows files are old or corrupted. To test this, create a new directory on the hard drive, and install Windows in that directory.
• Your disks are corrupted.
• Your system is infected with the Form, Forms, Noint, or Yankee Doodle virus.

Heb je Fdisk gedaan en netjes opnieuw een primaire dos partitie aangemaakt voordat je ging formatteren? Dat wil wel eens helpen.....

hij is nu opnieuw bezig met formateren en als die klaar is zal ik dat wel even proberen..
je hoort het zo wel...

hij zit op 70%

Aan die IBM zal het niet liggen... [ik heb deze week 98SE met alle toeters en bellen op een IBM 330 gezet: Pentium 1, 133 Mhz, 192Mb... jouw bak is daarmee vergeleken een racekar]

Kijk even naar die andere mogelijkheden... trek er een memory boardje uit, of wissel het van positie, druk het stevig aan... kijk of je iets vreemds in het bios [F1] ziet staan....

Doe bij Fdisk ook het commando : Fdisk/mbr om zeker te zijn dat je master boot record schoon is....

Laatst bewerkt:
nach dem Scandisk beim Setup von Windows 98 erhält, sollte in der Config.sys die Speichermanager wie Emm386, Qemm und Max386 entfernen. Danach sollte das Setup durchlaufen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan