Explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
IN EXPLORER.EXE IS EEN FOUT OPGETREDEN EN MOET WORDEN AFGESLOTEN,ONZE EXCUSES VOOR DIT ONGEMAK.

U WAS BEZIG MET EEN BEWERKING.DEZE GEGEVENS ZIJN MOGELIJK VERLOREN GEGAAN.

ALS U MEER INFORMATIE WILT OVER DEZE FOUT. klikt U hier

handtekening van fout
app.name:explorer.exe appver:6.0.2900.2180 modname:Unknown
modver:0.0.0.0 Offset:022efac4

BOVENSTAANDE MELDING BLIJFT TERUGKOMEN,ERG IRRITANT IEMAND ENIG IDEE HOE IK ERVAN AF KOMT?:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Je was bezig met een bewerking staat er, is het bij een bepaald programma en/of bij een bepaalde actie in dat programma dat de foutmelding komt?

Je was bezig met een bewerking staat er, is het bij een bepaald programma en/of bij een bepaalde actie in dat programma dat de foutmelding komt?

altijd vaak in explorer maar ook als ik muziek luister of documenten open
komt uit het niets heb sp2 opnieuw gedownload heeft niet geholpen
fixtool hielp ook niet gebruik nu weer firefox ipv explorer af & toe nog de melding

IN EXPLORER.EXE IS EEN FOUT OPGETREDEN EN MOET WORDEN AFGESLOTEN,ONZE EXCUSES VOOR DIT ONGEMAK.

U WAS BEZIG MET EEN BEWERKING.DEZE GEGEVENS ZIJN MOGELIJK VERLOREN GEGAAN.

handtekening van fout
app.name:explorer.exe appver:6.0.2900.2180 modname:Unknown
modver:0.0.0.0 Offset:022efac4

BOVENSTAANDE MELDING BLIJFT TERUGKOMEN,ERG IRRITANT IEMAND ENIG IDEE HOE IK ERVAN AF KOMT?:(

Niemand?????

Als u nou eens op de link klikt in deze regel:

mischien kan dat vertellen waar het ongeveer aan ligt.

Als u nou eens op de link klikt in deze regel:

mischien kan dat vertellen waar het ongeveer aan ligt.

welke link,werkt niet?
is het verwijzing naar microsoft pagina,daar heb ik al het een en ander gelezen maar kon nix downloadenmoest sp1 explorer6 opnieuw downloaden lukt niet!
ik heb een tooltje nodig fixtool ofzo heb ik begrepen

maar stuur ff werkende link thanx :thumb:

Laatst bewerkt:
ja dan krijg je foutrapport te zien km's lang wat ik niet begrijp sorrY
dat ik dacht je stuurd mij een link

Mediaplayer opnieuw installeren. Het is bij afspelen dat het de fout ingaat. Dus lijkt me een mediaplayer probleem.

Mediaplayer opnieuw installeren. Het is bij afspelen dat het de fout ingaat. Dus lijkt me een mediaplayer probleem.

Verwijder WMP gebruik nu een andere media speler MAAR hier lag het DUS neit aan probleem komt weer terug!
bedankt voor je reactie:thumb:

Harry beste kerel,het heeft NIET geholpen de FIXTOOL staat op me PC ik voer iedere X uit na herstart het werkt niet heeft NIET geholpen Harry deze fout bestaat nu al bijna 1 mnd..
om te surfen gebruik ik NU firefoz blijft de melding FF weg,maar als ik iets open maakt niet uit wat dan opent explorer 6.0 is geintegreerd denk ik die bill gates weet dondersgoed wat hij laat maken/ontwerpen.Ik krijg het niet voor elkaar dat maakt niet uit wat ik open wil openen internet explorer webbrowser opent en daarna komt weer de melding en MOET ik weer herstarten..ik heb firefox overal ingesteld,explorer getracht te verwijderen maar lukt niet 100% krijg ik explorer er niet af...ik zit met deze fout in me maag
Ook de opossingen van windows zelf waarna een andere mij doorverwijst daar reageer ik zo op zijn registerbewerkingen uitvoeren N.V.T. voor mij zoals ik zei daar gaan ik na Quate van zijn reactie op in
harry kom met iets beters wat is DE oorzaak & de oplossing
alvast jij ook vriendelijk bedankt voor het meerdere xén plaatsen van reacties maar die tool werkt niet,heeft NIET geholpen bij mij!!!!..

Hier staan een aantal oorzaken en oplossingen.

ALLEN gelezen register bewerken vereist nogal wat kennis maar mij viel op dat ik geen internet explorer/policies had staan daar praat windows microsoft namelijk over!!!
klopt wel denk ik want ik heb getracht compleet explorer 6.0 van windows XP te verwijderen ik wil enkel firefox gebruiken maar dit gaat dus niet op
er is heel veel aut.gelinkt aan explorer browser zoals MSN nieuwe e-mails lezen openen via messenger 8.0 levert op opent in explorer waarom niet in firefox???
Ik heb immers als standaard en bij elke X controleren dat firefox de browser is en moet zijn en blijven ingesteld!!!!....

Meer diepgang is er niet ik ben bezig met wat dan ook maakt niet uit wat ik doe,welke programma,document,software ik open zo uit het niets komt die melding
U WAS BEZIG MET EEN BEWERKING ETC...ETC...ETC....ETC....
kan rapporteren heb ik al zovaak gedaan,maar reactie via mail hierop blijft weg,allemaal toekomst voor microsoft bij ontwerp nieuwe software om foutloos te maken/ontwerpen
dus ook als ik niet raporteer ik moet toch SLUITEN de melding moet weg als ik dit doe ben ik alles kwijt alles FLOEP weg zien ik enkel mijn gekozen bureabload achtergrond

weer herstarten draait kaspersky aut.wegens nieuwe updates+ik had ingesteld en gaan ik never nooit veranderen op scannen volledig na herstart
daarna komt hijackthis,adaware,en hele pakket van hitmanpro eroverheen ben ik 15 a 20 minuten verder kan ik WEL PC gebruiken wat trager maar ik normaal zoveel programmams draaien er word weinig gevonden daarna werkt alles tijdelijk PRIMA
en daar komt de melding weer van microsoft

ik kan de FOUT niet tackelen,ik las ook dat adware pop-up killer fouten had in updates wat voor fouten weet ik niet,maar ik heb deze fout van explorer al bijna of net een maand toen gebruikte ik GEEN adware alleen kaspersky 6.0 met antihacker,trojankiller en nog vele andere opties in principe heb ik genoeg aan alleen kaspersky 6.0
heb windows XP met aut.updates dagelijks met sp2.....

dus ik begrijp niet hoe ik een trojan of irritande pop up of virusje binnen zou kunnen gehaald hebben bestaat niet dus het ligt niet hieraan

er is iets met explorer maar wat..ik heb ook firefowx verwijderd uitsluitend explorer geprobeerd zelfde melding blijft komen ook heb ik nieuwste versie beta geprobeerd zelfde
ik moet toch kunnen surfen heb toch een web browser nodig dus koos ik voor firefox explorer vertoonde fouten nu nog steeds

confilcten met andere software zijn er niet....rotzooi troep laat ik niet binnen op me pc de usb modem heeft ook een bepaalde firewall omdat ik via de server het net op ga dus niet direct er word aardig wat gefilterd de kans dat ik iets oploop is denk ik zeer gering
ik heb nog nooit iets ernstigs tot op heden meegemaakt aan besmettingen etc..

alleen deze explorer wat aan me vreet...laatste optie is toch denk ik formatteren en d/m/v/ de 2 bijgeleverd xp cd roms herinstalleren maar dit laat ook sporen achter zijn namelijk RECOVERY CD'S ik heb bij aanschaf niet 1 origineel cd met windows XP home gekregen was AL voorgeinstalleerd dus formatteren en dan beide recovery cd's erin ;levert geen 100% schone pc op de oude blijft in een mapje ergens hangen wat ik nooit en never kan wissen al zo vaak geprobeerd lukt gewoon NIET!!!!!

Daarna moet ik zoveel updates binnen halen wat niet normaal is is logisch PC word kaal ben ik 3 dagen verder met alle ssoftware zoals office pakket en alle andere software wat ik gebruik te herinstalleren duurt te lang!!!!!!
backup n.v.t.
herstel eveneens kon laatste niet verder terug dan laatste 2 weken vreemd omdat ik niet veel installeer alles is updates en dan kun je soms max.2 weken terug nooit maanden

HEEL VERHAAL ik hoor graag reacties,ik lees alle reacties ik probeer elke oplossing meerdere keren maar probleem is er nog

een ieder alvast vriendelijk bedankt :thumb:

GEVAL 1
Symptomen
Wanneer u Microsoft Windows XP SP2 Release Candidate 2 probeert te installeren, verschijnt er een foutbericht van de volgende strekking:
Er is een fout opgetreden in toepassingsnaam en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.
Als het foutbericht nog steeds wordt weergegeven en u wilt de gegevens bekijken in het foutrapport, klikt u op de koppeling Klik hier onder in het berichtvenster. Mogelijk wordt informatie met betrekking tot de fouthandtekening weergegeven die er ongeveer als volgt uitziet:

Naam toepassing Versie toepassing Naam module Versie module Offset
----------------------------------------------------------------------------

Shmgrate.exe 5.1.2600.2149 Shlwapi.dll 6.0.2800.1400 000241c9

Shmgrate.exe 5.1.2600.2155 Shlwapi.dll 6.0.2800.1552 000241c9

Runonce.exe 6.0.2900.2149 Shlwapi.dll 6.0.2800.1400 000241c9

Runonce.exe 6.0.2900.2149 Shlwapi.dll 6.0.2800.1552 000241c9

Update.exe 5.5.21.0 Shlwapi.dll 6.0.2800.1400 000241c9

Update.exe 5.5.21.0 Shlwapi.dll 6.0.2800.1552 000241c9

Ook andere offsets zijn mogelijk.

Opmerking Nadat u op OK hebt geklikt voor alle foutberichten, wordt Explorer.exe onverwacht afgesloten, automatisch opnieuw gestart en daarna opnieuw onverwacht afgesloten. Bovendien wordt het volgende foutbericht weergegeven:
Er is een fout opgetreden in Explorer.exe en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.
Als het foutbericht nog steeds wordt weergegeven en u wilt de gegevens bekijken in het foutrapport, klikt u op de koppeling Klik hier onder in het berichtvenster. Mogelijk wordt informatie met betrekking tot de fouthandtekening weergegeven die er ongeveer als volgt uitziet:

Explorer.exe 6.0.2800.1106 Shlwapi.dll 6.0.2800.1552 000241c9

Oorzaak
Dit probleem kan optreden wanneer u probeert Microsoft Windows XP Service Pack 2 Release Candidate 2 te installeren en van de volgende omstandigheden van toepassing is:
• U hebt de essentiële update geïnstalleerd die wordt beschreven in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel:

867801 (http://support.microsoft.com/kb/867801/) MS04-025: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer
• U hebt de essentiële update geïnstalleerd die wordt beschreven in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel en het bestand Shlwapi.dll (versie 6.0.2800.1514) is niet juist geïnstalleerd:

839645 (http://support.microsoft.com/kb/839645/) MS04-024: door een beveiligingslek in Windows-shell kan externe code worden uitgevoerd
Tijdelijke oplossing
Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

Ga als volgt te werk om dit probleem te omzeilen:
1. Druk op CTRL+ALT+DELETE en klik op Taakbeheer.
2. Klik op Nieuwe taak op het tabblad Toepassingen.
3. Typ regedit in het vak Openen van het dialoogvenster Nieuwe taak maken en klik op OK.
4. Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
5. Klik met de rechtermuisknop op de DWORD-waarde UseDesktopIniCache terwijl de bij stap 4 vermelde subsleutel is geselecteerd en klik op Wijzigen.
6. Typ 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
7. Sluit de Register-editor af.
8. Start de computer opnieuw op.
9. Installeer Microsoft Windows XP Service Pack 2 Release Candidate 2.
Naar boven Naar boven
GEVAL 2
Symptomen
Wanneer u een van de volgende bewerkingen uitvoert en daarna de computer opnieuw opstart, wordt een foutbericht weergegeven:
• Het probleem dat is beschreven in de sectie 'Symptomen' van Geval 1 treedt op.
• U installeert de essentiële update die wordt vermeld in het volgende artikel in de Microsoft Knowledge Base:

867801 (http://support.microsoft.com/kb/867801/) MS04-025: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer
• U installeert de essentiële update die wordt beschreven in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel en het bestand Shlwapi.dll (versie 6.0.2800.1514) is niet juist geïnstalleerd:

839645 (http://support.microsoft.com/kb/839645/) MS04-024: door een beveiligingslek in Windows-shell kan externe code worden uitgevoerd
Het volgende foutbericht wordt weergegeven:
Er is een fout opgetreden in Explorer.exe en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.

Explorer.exe 6.0.2800.1106 Shlwapi.dll 6.0.2800.1552 000241c9

Opmerking Nadat Explorer.exe onverwacht wordt afgesloten, wordt Explorer.exe automatisch opnieuw gestart en onmiddellijk opnieuw onverwacht afgesloten. Bovendien worden hetzelfde foutbericht en dezelfde fouthandtekening als voorheen weergegeven.
Oorzaak
Dit probleem treedt op nadat u de hotfix die in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel wordt beschreven, hebt geïnstalleerd en geactiveerd:

840309 (http://support.microsoft.com/kb/840309/) Op een computer met Windows XP duurt het weergeven van de map Mijn documenten op een netwerkshare in Windows Verkenner langer dan verwacht
Tijdelijke oplossing
Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

Ga als volgt te werk om dit probleem te omzeilen:
1. Druk op CTRL+ALT+DELETE en klik op Taakbeheer.
2. Klik op Nieuwe taak op het tabblad Toepassingen.
3. Typ regedit in het vak Openen van het dialoogvenster Nieuwe taak maken en klik op OK.
4. Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
5. Klik met de rechtermuisknop op de DWORD-waarde UseDesktopIniCache terwijl de bij stap 4 vermelde subsleutel is geselecteerd en klik op Wijzigen.
6. Typ 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
7. Sluit de Register-editor af.
8. Installeer de hotfix die wordt beschreven in het volgende artikel in de Microsoft Knowledge Base:

871260 (http://support.microsoft.com/kb/871260/) Er is een updatepakket beschikbaar voor Internet Explorer versie 5.x en 6.0
9. Start de computer opnieuw op.
10. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
11. Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
12. Klik met de rechtermuisknop op de DWORD-waarde UseDesktopIniCache terwijl de bij stap 11 vermelde subsleutel is geselecteerd en klik op Wijzigen.
13. Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
14. Sluit de Register-editor af.
Naar boven Naar boven
Meer informatie
Het dialoogvenster Hulpprogramma voor foutenrapportage wordt geopend wanneer er een fout optreedt die een onherstelbare fout veroorzaakt in het programma. Het dialoogvenster bevat een knop waarop de gebruiker kan klikken om informatie over de onherstelbare fout te verzenden naar Microsoft. Microsoft verzamelt informatie over dit soort fouten in een database om de oorzaak proberen vast te stellen. Op de volgende Microsoft-website vindt u meer informatie over het beleid van Microsoft voor gegevensverzameling:
http://oca.microsoft.com/NL/dcp20.asp (http://oca.microsoft.com/NL/dcp20.asp)
Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie:
283768 (http://support.microsoft.com/kb/283768/) Privacybeleid voor eindgebruikers in hulpprogramma voor foutenrapportage voor Microsoft-toepassingen

Dit al gedaan en een herstelinstallatie uitgevoerd?

Je hebt nu 3 topics over hetzelfde onderwerp lopen, doe bovenstaande, en je bent er vanaf. (hopelijk)

Hoe slipstream je XP SP2?
Waarom zou ik bovenstaande doen?
Klopt 3x dezelfde topic,kun je nagaan hoe diep het zit SORRY ik had allereerste topic moetn verversen dus bovenaan zetten bij onopgelostte

Zit het probleem in de UPDATES?,dus in sp2?
Slipstreamen en dan ik ga wel ff lezen,als het makkelijk is en kost me niet al te veel energie doen ik het anders niet want ik loop altijd andere bijkomende problemen op door dit dus te gaan doen zit ik met andere problemen wat ik cadeau krijg!
Ik gaan lezen slipstreamen kijken wat het inhoud en doet
GARANTIE dat ik van het probleem af kom geef je niet dus gewoon proberen zeg je?
alvast bedankt
:thumb:

Ik zie ook dat je nog geen "sfc /scannow" hebt uitgevoerd

aangezien je in de 3 threads o.a. hebt aangegeven dat je ie hebt geprobeerd te verwijderen denk ik (in tegenstelling tot XP_PC) dat het wel "stuk" is gegaan. door dat commando herstel je het mogelijk weer

Hiernaast zag ik ergens dat je "2 recovery cd's" hebt. misschien een idee om die te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Dit al gedaan en een herstelinstallatie uitgevoerd?

Je hebt nu 3 topics over hetzelfde onderwerp lopen, doe bovenstaande, en je bent er vanaf. (hopelijk)

Wat je nodig hebt
1. Een originele Windows XP installatie cd.

2. De netwerkinstallatie versie van Windows XP SP2 . (circa 258 MB. Dit is de Nederlandse versie.)

3. Isobuster (een tool voor dataherstel voor cd"s- en dvd"s).

4. Cd brandsoftware. Er is in dit voorbeeld gebruik gemaakt van Nero 6 Ultra Edition.

5. Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op je harde schijf.

Ik begin hier niet aan SORRY
heb alles wat hierboven staat behalve punt-1
ik heb 2 recovery cd's van XP met SP1 thats ALL
Ja heb ook 1 cd met XP met sp2 MAAR...MAAR...Deze is illegaal kan ik NIET meer updaten..ik gebruik liever ALTIJD originele en dat zijn de 2 recovery cd's deze waren bijgeleverd bij aanschaf PC met voorgeinstalleerde Xp HOME
Sorry ik ga NIET slipstreamen mij te ingewikkeld en een gout is zo gemaakt heb ik andere bijkomende problemen!!!.

Andere oplossingen via SIMPEL downloaden,Updaten,software-tooltje ofzo
zo makkelijk mogelijk svp:thumb:

Ik zie ook dat je nog geen "sfc /scannow" hebt uitgevoerd

aangezien je in de 3 threads o.a. hebt aangegeven dat je ie hebt geprobeerd te verwijderen denk ik (in tegenstelling tot XP_PC) dat het wel "stuk" is gegaan. door dat commando herstel je het mogelijk weer

Hiernaast zag ik ergens dat je "2 recovery cd's" hebt. misschien een idee om die te gebruiken?

WINDOWS KAN HET BESTAND NIET VINDEN deze melding krijg ik
ik heb beide recovery cd's in me PC gedaan dat kan namelijk 1 in de spelerDVD,andere in de brander DVD
bij uitvoeren tik ik in wat jij suggereerd en waarvan jij zegt IK ZIE dat dat je het NIET hebt gedaan hoe zie jij dit vertel eens???

In een eerdere reactie was jouw sfc/scannow NIET van toepassing,dit kon de oorzaak van mijn probleem niet zijn wie het was die regaeerde lees & zoek terug zou ik zeggen
als iemand zo reageert op een antw.op een probleem van MIJ dan geloof ik dat
sfc/scannow werkt niet bij mij dus ben ik KLAAR met deze sfc/scannow waarom het niet werkt daar gaan ik geen diepgang in zoeken,ik denk ook dat het probleem niet hierin zit maar bedankt voor je reactie deze reactie gaf je eerder ook al
net als harry snor met zijn fixtool waar jullie je feiten op basseren heb je niet gedaan IK ZIE HET snap ik niet..ik heb alles gedaan en doe het nog steeds behalve slipstreamen dan download ik liever opnieuw SP2 ik ga NIET slipstreamen

Nou, voor mij hoef je niet te doen, hoor, het is jouw probleem, maar als je het liever moeilijk doet, dan makkelijk, het is jouw feestje.

Probeer het met je illegale cd en je nummer van je legale, indien beide home ( zal wel niet ), nee heb je.

Zie ook dat je elke oplossing die aangedragen wordt niet gebruikt, denk dan ook niet dat er mensen nog op gaan reageren, het zijn goedbedoelde oplossingen die je gewoon naast je neer legt, prima, maar stel dan geen vragen, als je niets met de antwoorden doet, vraag me alleen af hoe je het dan wilt oplossen, maare, sterkte ermee.:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan