• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen overzetten naar tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo,

Ik moet een lijst met getallen overzetten naar tijd. Dit zijn zo'n 500 cellen. De notatie tot nu toe is 13,50. Dit moet 13:50 zijn. Het lukt me niet met autocorrectie. Heeft iemand enig idee?

CTRL+H of te wel zoeken en vervagen onder bewerken.

Groet,
Ferenc

CTRL+H of te wel zoeken en vervagen onder bewerken.

Groet,
Ferenc

Als ik dat doen dan krijg ik:
zoek naar: ,
vervangen door: :

Dan wordt bijvoorbeeld 9,10 vervangen door 0,38 terwijl dat juist vervangen moet worden door 9:10

Das raar, hier werkt het ok (excel 2000).

Waar staan je celeigenschappen op?

Groet,
Ferenc

Als 13,50 in A1 staat, gebruik dan

=INTEGER(A1)&":"&100*REST(A1;1)

Wigi

Wigi

ik heb ook MS2000.
Moet ik dat in de formulebalk zetten: =INTEGER(A1)&":"&100*REST(A1;1) Als ik dat doe dan krijg ik een foutmelding met een kringverwijzing:confused:

Hallooooooo!!?!

Ik schreef dus:

Wigi

Als 13,50 al in cel A1 staat, waarom zet je er de andere formule overheen?!?

Ik bedoelde dat je de A1 in de formule moet vervangen door de cel in jouw werkblad waar de 13,50 staat. Dat kan ik toch niet weten anders.

De oplossing is nogal simpel:

nadat je de komma hebt vervangen, blijft de notatie 'getal'
Selecteer de betreffende kolommen, cellen, of rijen die je wijzigde, en kies via celeigenschappen voor de notatie 'tijd'.

Hallooooooo!!?!

Ik schreef dus:

Als 13,50 al in cel A1 staat, waarom zet je er de andere formule overheen?!?

Ik bedoelde dat je de A1 in de formule moet vervangen door de cel in jouw werkblad waar de 13,50 staat. Dat kan ik toch niet weten anders.

jah kvond 't ook al zo vaag! Maar hij werkt! Bedankt:thumb:

De oplossing is nogal simpel:

nadat je de komma hebt vervangen, blijft de notatie 'getal'
Selecteer de betreffende kolommen, cellen, of rijen die je wijzigde, en kies via celeigenschappen voor de notatie 'tijd'.

Dit is inderdaad het beste en simpelste, maar probleem is dat het in dit bestand niet gaat over echte tijden. Bv. 46:05 is 46 uur en 5 minuten. Dit kan voorkomen, al is het geen echte tijd. En dan zal Excel dat niet willen doen.

Daarom dus mijn voorstel (dat werkt).

Wigi

HOi,

Ja, je hebt gelijk. Ik constatterde ook dat het 'omzetten' niet goed ging.

Grts, Teun

De volgende formule:

werkt niet bij alle getallen. Achter sommige getallen komen vele decimalen te staan. Wanneer ik kies als decimalen 0, dan blijven er vele decimalen te staan.
13:50
14:19,9999999999999
14:19,9999999999999
9:9,99999999999996

Is er misschien nog een andere oplossing voor dit probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan