• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=som werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kuis eerst de NAAM foutmeldingen op. Dan zal het probleem opgelost zijn.

Hoi Toverkamp,

Als je om de formules van kolom AK heen =Waarde(......) zet, en de opmaak op Tijd (:mm), dan is het geheel prima optelbaar tot 111 uur.

Richard

@ Wigi. Ikke nie snappu.

Hoi Toverkamp,

Als je om de formules van kolom AK heen =Waarde(......) zet, en de opmaak op Tijd (:mm), dan is het geheel prima optelbaar tot 111 uur.

Richard

@ Wigi. Ikke nie snappu.

als ik die drie rijen bij elkaar optel kom ik maar op 15 uur uit, terwijl het veel meer moet zijn. En kun je maar tot 111 uur optellen?

Dat komt omdat jouw opmaak is: u:mm
En het zou moeten zijn: :mm zoals ik reeds schreef. een subtiel verschil, maar wel essentieel.

Richard

@ Wigi,

jij gebruikt de engelstalige versie van Excel. Worden de functies wel goed vertaald? Ik gebruik namelijk de nederlandstalige versie en heb geen enkel probleem.

Richard

De WEEKNUM / WEEKNUMMER functie is de boosdoener. Ik vermoed dat het probleem bij mijn PC ligt want gisteren moest ik onverwacht Analysis Toolpak opnieuw installeren. WEEKNUM behoort tot AT. Strange...

Dat komt omdat jouw opmaak is: u:mm
En het zou moeten zijn: :mm zoals ik reeds schreef. een subtiel verschil, maar wel essentieel.

Richard

Het is gelukt, maar dan komt er als antwoord 111:00 uit, terwijl het maar 39:00 moet zijn.

Beste Toverkamp.

Probeer ook te snappen wat we als oplossing aangeven in plaats van het alleen te implementeren en te melden als de uitkomst anders is dan je verwacht
Op rij 12 staat nu bij jou nog 6 uur en 40 minuten. Als je de opmaak van die cel wijzigt van u:mm in :mm, dan zie je plots 78 uur en 40 minuten staan. Als dat geen 78 uur dient te zijn, dan dienen de onderliggende formules aangepast te worden.

Groeten,

Richard

Beste Toverkamp.

Probeer ook te snappen wat we als oplossing aangeven in plaats van het alleen te implementeren en te melden als de uitkomst anders is dan je verwacht

@ Richard

je slaat de nagel op de kop. Toverkamp heeft intussen 56 (!) posts op minder dan 3 dagen, en 7 topics gestart.

@ Toverkamp:

wat moeite van uwentwege zou ook geen kwaad kunnen. Dat houdt tevens in de Excel help files doornemen en ook Internet afzoeken. Zoniet kan je beter een betaalde oplossing zoeken (consultancy).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan