cd/dvd station doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

matjodo

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
ik heb vandaag op school op me laptop Xp professional moeten installeren dat heb ik gedaan mah het probleem is als ik een schijf in m'n cd/dvd station plaats dan kan ie het niet lezen kan iemand helpen????????

Stap 1: Kijk eerst eens na of er problemen gemeld worden in Apparaatbeheer (apparaten met een uitroepteken ervoor of een rood kruis erdoorheen). Fix eerst die problemen met drivers.

Apparaatbeheer starten: Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc

Stap 2: Indien Stap 1 het probleem niet opgelost heeft: Start Logboeken. Open het Logboek Systeem, en kijk of je daar zaken tegenkomt die betrekking hebben op de cd/dvd-romspeler danwel op de schijfjes die daarin zijn gegaan.
Zoek met google op de foutmeldingen die je eventueel aantreft.

Logboeken starten: Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe

Succes,

Tijs.

Je hebt de stappen doorlopen en helemaal niets aangetroffen in de sfeer zoals ik gevraagd had?

Dus totaal geen apparaten met gele ! ervoor of een rode X ? (alle apparaten worden correct herkend én zijn correct geïnstalleerd, met drivers en al)?
Dus geen enkele melding van het type Fout in Logboeken? (alle meldingen zijn van het type Informatie, geen enkele van het type Waarschuwing of Fout?)

Als iets van de gegeven aanwijzingen niet gelukt is, wát dan precies?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan