Pc start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snakehuman

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2004
Hallo,

Gister had ik een nieuw videokaartje gekocht. Een Geforce 7600 GS.
Ik unnistalleer de oude drivers van de videokaart en prop de nieuwe erin.
Alles loopt goed tot nu toe, ik installeer de nieuwe drivers van de videokaart en start de pc opnieuw op.

Toen ging het mis. Toen ik de pc opstarte gaat het ding piepen en start gewoon niet meer op.

De specs van me pc zijn:
512 MB - RAM
120 Gigabyte ruimte
Geforce 7600 GS (AGP) ( eerst Geforce 5600 FX )
Pentium 4
2,8 Ghz

Laatst bewerkt:
Omdat je, als ik je bericht zo lees, alleen wat dingen met software hebt gedaan, en je nu bij het herstarten nog niet eens in de buurt van Windows komt moet het nu even een hardware probleempje geworden zijn.

Met de stroom eraf
Haal de grafische kaart uit het slot, even schoonblazen, en weer inbouwen.

Met de stroom erop
1. Kijk of alle ventilatoren in de systeemkast wel goed draaien, inclusief die van de CPU en de grafische kaart.
2. Indien piepjes blijven, proberen uit te zoeken wat die 'morse-code' eigenlijk precies betekent. Vind je hopelijk in je boekje.

Ook kun je even kijken wat er gebeurt als je je oude grafische kaart weer inbouwt, als bovenstaande zaken niets opleveren.

Eventueel kan het probleem nu ook ergens anders liggen dan bij je grafische kaart, dus ook andere dingen nog testen, bijvoorbeeld
- de geheugenbankjes per stuk eruit halen, en kijken of het systeem dan wel start,
- de in de BIOS opgeslagen waardes terugbrengen naar de fabriekswaarden (is vaak een jumpertje voor een paar minuten omzetten als de pc afstaat en dan weer terugplaatsen),
- een andere systeemvoeding proberen

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Omdat je, als ik je bericht zo lees, alleen wat dingen met software hebt gedaan, en je nu bij het herstarten nog niet eens in de buurt van Windows komt moet het nu even een hardware probleempje geworden zijn.

Met de stroom eraf
Haal de grafische kaart uit het slot, even schoonblazen, en weer inbouwen.

Met de stroom erop
1. Kijk of alle ventilatoren in de systeemkast wel goed draaien, inclusief die van de CPU en de grafische kaart.
2. Indien piepjes blijven, proberen uit te zoeken wat die 'morse-code' eigenlijk precies betekent. Vind je hopelijk in je boekje.

Ook kun je even kijken wat er gebeurt als je je oude grafische kaart weer inbouwt, als bovenstaande zaken niets opleveren.

Eventueel kan het probleem nu ook ergens anders liggen dan bij je grafische kaart, dus ook andere dingen nog testen, bijvoorbeeld
- de geheugenbankjes per stuk eruit halen, en kijken of het systeem dan wel start,
- de in de BIOS opgeslagen waardes terugbrengen naar de fabriekswaarden (is vaak een jumpertje voor een paar minuten omzetten als de pc afstaat en dan weer terugplaatsen) etc.,
- een andere systeemvoeding proberen

Succes,

Tijs.

Ik ga vandmiddag de geheugedingen er ff uithalen en opnieuw inzetten. Ik het al gebrobeerd met de oude grafishe kaart.

Als het vanmiddag nog niet is gefixt laat ik hem gewoon repareren bij de plaatselijke computer zaak.

Meer tips zijn welkom:thumb:

Ik ga vandmiddag de geheugedingen er ff uithalen en opnieuw inzetten. Ik het al gebrobeerd met de oude grafishe kaart.

Als het vanmiddag nog niet is gefixt laat ik hem gewoon repareren bij de plaatselijke computer zaak.

Meer tips zijn welkom:thumb:

Zoals hierboven al werd gezegt, kijk wat die piepcodes beteknene in je moederbord boekje, dan weet je meteen wat er kapot is

Wat voor een voeding heb je? Misschien kan die de nieuwe videokaart niet aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan