MSN probleem door ZONE ALARM

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcoploeg

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hoe kan ik de instellingen van ZONE ALARM wijzigen zodat de firewall geen controle meer uitvoert over MSN?

Schermafbeeldingen doen het niet, bestanden kan ik niet versturen.

Kan iemand mij helpen?

Marco

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik de instellingen van ZONE ALARM wijzigen zodat de firewall geen controle meer uitvoert over MSN?

Schermafbeeldingen doen het niet, bestanden kan ik niet versturen.

Kan iemand mij helpen?

Marco

Dit werkt in de Free versie. Je meldt niet welke versie jij gebruikt, dus zie maar of je hier wat aan hebt.

Sluit MSN Messenger.
Open de ZoneAlarm Control Center (dubbelklikken op het icoontje van ZoneAlarm in je systray rechtsonder in je scherm).
Ga naar Program Control
Blader in de applicaties naar waar je MSN staat. Rechtklik erop en kies voor Remove. NB: Verwijder alle versies van MSN uit je lijst, voor de zekerheid. Anders ben je misschien niet volledig geweest.
Start nu MSN Messenger. Je zult een paar vragen krijgen over toegang tot Internet. Klik overall Allow, met aangevinkt "Remember this setting".

Zie je tijdens het gebruik van MSN nog meldingen van ZoneAlarm m.b.t. (o.a.) het optreden als Server, ook dan weer "Remember this setting" en klikken op Allow.

Succes,

Tijs.

re:

Dit werkt in de Free versie. Je meldt niet welke versie jij gebruikt, dus zie maar of je hier wat aan hebt.

Sluit MSN Messenger.
Open de ZoneAlarm Control Center (dubbelklikken op het icoontje van ZoneAlarm in je systray rechtsonder in je scherm).
Ga naar Program Control
Blader in de applicaties naar waar je MSN staat. Rechtklik erop en kies voor Remove. NB: Verwijder alle versies van MSN uit je lijst, voor de zekerheid. Anders ben je misschien niet volledig geweest.
Start nu MSN Messenger. Je zult een paar vragen krijgen over toegang tot Internet. Klik overall Allow, met aangevinkt "Remember this setting".

Zie je tijdens het gebruik van MSN nog meldingen van ZoneAlarm m.b.t. (o.a.) het optreden als Server, ook dan weer "Remember this setting" en klikken op Allow.

Succes,

Tijs.

He Tijs,

Bedankt voor je reactie. Hieronder staan de eigenschappen vermeld:

ZoneAlarm Security Suite version:6.5.737.000
TrueVector version:6.5.737.000
Driver version:6.5.737.000
Anti-virus Vet engine version:11.9.1.000
Anti-virus signature DAT file version:11.9.9979.000
Anti-spyware engine version:5.0.83.0
Anti-spyware signature DAT file version:01.200609.355

Ik heb geprobeerd wat jij me vertelde, echter lukt het niet. Ik had zelf ook al geprobeerd het zo uit te voeren, maar msn messenger voegt zich net zo hard weer toe aan de programs. Ik snap er niets van. Ook de door jouw aangegeven meldingen van de allow verschijnen niet bij het aanmelden bij MSN. Heel raar.

Weet jij nog iets?

Groeten

Let eens op of misschien de Windows Messenger automatisch opstart met je pc??

Klinkt vreemd, maar je moet het ding 'deactiveren' in Outlook Express.
Extra -> Windows Messenger -> Opties -> Tabblad voorkeuren. Maak alle vinkjes in de eerste 'paragraaf' leeg, en herstart de computer.

Zie bijlage.

We horen het wel.

Tijs.

Bijlagen

• win_msgr.JPG
    win_msgr.JPG
    50,2 KB · Weergaven: 47
Let eens op of misschien de Windows Messenger automatisch opstart met je pc??

Klinkt vreemd, maar je moet het ding 'deactiveren' in Outlook Express.
Extra -> Windows Messenger -> Opties -> Tabblad voorkeuren. Maak alle vinkjes in de eerste 'paragraaf' leeg, en herstart de computer.

Zie bijlage.

We horen het wel.

Tijs.

Maar ben je dan niet in verwarring met windows messenger?? Ik praat vooral over MSN Messenger. Windows messenger wordt niet automatisch aangemeld bij mij.

Nogmaals dank voor de snelle reactie.

Ik wilde zeker weten dat er geen conflict bestaat met beide programma's. Per slot log je bij allebei in op hetzelfde Passport...

Dus nee, ik was niet in de war, wilde alleen zeker weten dat Windows Messenger in het plaatje geen rol speelt... :)

Tsja... ik kan niet in je ZoneAlarm configuratie kijken, en jij hebt ZoneAlarm + AntiVirus, en ik alleen de Free versie, dus kan ook geen zinvolle vragen aan je stellen hieromtrent.
Ik moet ik het dus helaas hierbij opgeven.

Hopelijk hebben andere leden van het forum nog een idee?

Tijs.

Ik wilde zeker weten dat er geen conflict bestaat met beide programma's. Per slot log je bij allebei in op hetzelfde Passport...

Dus nee, ik was niet in de war, wilde alleen zeker weten dat Windows Messenger in het plaatje geen rol speelt... :)

Tsja... ik kan niet in je ZoneAlarm configuratie kijken, en jij hebt ZoneAlarm + AntiVirus, en ik alleen de Free versie, dus kan ook geen zinvolle vragen aan je stellen hieromtrent.
Ik moet ik het dus helaas hierbij opgeven.

Hopelijk hebben andere leden van het forum nog een idee?

Tijs.

Ik heb inderdaad uitgevoerd wat je hebt gezegd, alleen ik merk niet dat er een verband zit. Nog steeds zie ik geen afbeeldingen etc.

Weet je anders waar ik het zou kunnen uitzoeken? Er is zelfs geen gebruikershandleiding van Zone alarm in NL ofzo, toch?

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dit:
- Sluit alle Internet-gerelateerde gebruikersprogramma's, zoals Internet Explorer, MSN etc.
- Verwijder alle programma's in ZoneAlarm uit Program Control. Die moeten zich dan maar opnieuw bij je gaan melden voor toegang tot het Internet.
- Stel ZoneAlarm in op Lerende fase (programma's moeten toestemming vragen voor toegang tot internet)
- Start MSN Messenger, en kijk wat er gebeurt.

Hiermee eindigt mijn bijdrage aan de thread.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Marco,

Via de twee links onderaan het bericht kun je een document downloaden waarop precies staat wat je moet doen om weer schermafbeeldingen te kunnen zien in MSN. Ik heb het zelf ook gedaan en het werkt !!
De tekst is wel in het engels maar dat moet toch geen probleem zijn.

http://download.yousendit.com/8D65B2CA2598C16F
http://download.yousendit.com/98B6EE265DCAAA63

Groeten en succes,
Biado

Biado... hardstikke bedankt:D het werkt echt!:thumb: je zult er wat tijd voor nodig hebben.... (ca. 10 minuten). handig is om deze twee plaatjes even uit te printen;)

nogmaals bedankt:D

Ik heb inderdaad uitgevoerd wat je hebt gezegd, alleen ik merk niet dat er een verband zit. Nog steeds zie ik geen afbeeldingen etc.

Weet je anders waar ik het zou kunnen uitzoeken? Er is zelfs geen gebruikershandleiding van Zone alarm in NL ofzo, toch?

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Hoi Marco,

ik weet niet of je gebruik maakt van de KPN Experiabox.

Deze box blijkt namelijk problemen te geven met zowel MSN- als Windows
Messenger (volgens informatie ven de KPN helpdesk). Dit vanwege UPnP
(Universal Plug and Play) dat standaard niet staat geactiveerd op de box.

Voor de oplossing hiervan:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=259755

Groeten

Perry Janssen

Laatst bewerkt:
Hoi Marco,

Via de twee links onderaan het bericht kun je een document downloaden waarop precies staat wat je moet doen om weer schermafbeeldingen te kunnen zien in MSN. Ik heb het zelf ook gedaan en het werkt !!
De tekst is wel in het engels maar dat moet toch geen probleem zijn.

http://download.yousendit.com/8D65B2CA2598C16F
http://download.yousendit.com/98B6EE265DCAAA63

Groeten en succes,
Biado

ik heb het zelfde probleem en ik heb gezien dat deze links de uitkomst waren bij de topicstarter. alleen zijn de links dood, dus ik vroeg me af of iemand ze voor me opnieuw zou kunnen uploaden?:D

Bij voorbaat dank,

Soulastic

ik heb ze niet meer op mijn pc staan, maar ik heb ze wel uitgeprint, ik zal ze (als ik een keer tijd heb:p ) wel overtypen, maar dat kan nog wel even gaan duren, dus als iemand ze nog heeft, zet ze ff online, is iets makkelijker:D

ik heb ze niet meer op mijn pc staan, maar ik heb ze wel uitgeprint, ik zal ze (als ik een keer tijd heb:p ) wel overtypen, maar dat kan nog wel even gaan duren, dus als iemand ze nog heeft, zet ze ff online, is iets makkelijker:D

Ah dat zou wel fijn zijn, dankjewel.:thumb:
Als andere mensen em online hebben staan, please laat het weten
alvast bedankt:D

Hey jongens

hartstikke bedankt:thumb:, ik ga het gelijk uitproberen
en hopelijk lukt het!!!

dank u dank u nogmaals:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan