256 MB ATI Radeon XPRESS 200 Driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht met een 256 MB ATI Radeon XPRESS 200 (shared).
Toen installeerde ik GTA San Andreas En merkte dat ik alleen de visual fx quality op Low kan zetten.
als ik het hoger zet gaat ie haperen.
Met mijn vorige computer kon ik SA zelfs op Medium zetten.
Ik heb geen drivers geinstalleerd.
Dat was eigenlijk mijn vraag. waar kan ik de update vinden voor de 256 MB ATI Radeon XPRESS 200.
Op de ati.com site kan ik het niet vinden.

Alvast bedankt,

MaartehhM.

Het ligt niet aan je driver hoor.

Dat is een shared memory kaart. Dat betekent dat een deel van je RAM - geheugen gebruikt wordt als videogeheugen.

Dat kan je niet vergelijken met de kaart die je in je vorige computer had. Deze zal waarschijnlijk wel zelf geheugen erop gehad hebben en daardoor sowieso beter gepresteerd hebben.

Shared memory kaarten geven niet veel performance, ze kunnen vaak wel alles draaien.

Wat zijn je andere computerspecificaties.

Er staan daar drivers voor "motherboard with ATI graphics", die zijn het, heb je ook .NET Framework nodig, maar dat staat er allemaal bij.

Nieuwe driver zou niet veel helpen. Het is de videokaart die helaas niet zo snel is.

Laatst bewerkt:
Misschien dat de TS wat in de instellingen in de Catalyst config kan rommelen.

Het ligt niet aan je driver hoor.

Dat is een shared memory kaart. Dat betekent dat een deel van je RAM - geheugen gebruikt wordt als videogeheugen.

Dat kan je niet vergelijken met de kaart die je in je vorige computer had. Deze zal waarschijnlijk wel zelf geheugen erop gehad hebben en daardoor sowieso beter gepresteerd hebben.

Shared memory kaarten geven niet veel performance, ze kunnen vaak wel alles draaien.

Wat zijn je andere computerspecificaties.

Pentium 4 524 HT 3,06 GHZ
1024 MB DDR2
256 MB ATI Radeon XPRESS 200

Kan je dat shared geheugen toevallig op 128 MB instellen. De aanbevolen specificaties voor het spel zijn 128 MB videokaart. Dan houd je weer wat extra intern over, dat komt prestatie denk ik wel iets ten goede.

Het is jammer van het shared geheugen, want die haalt hier je performance naar beneden. Normaal doet een videokaart berekeningen in zijn eigen geheugen, nu doet hij dat in je interne geheugen, waardoor er veel meer data verschoven moet worden. Voor de rest zouden je systeemspecs ruim voldoende zijn voor het spel.

Hmm..

Kan de prestatie wel veranderen, Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het er beter van gaat lopen.

Ik had ook ergens gelezen dat mijn videokaart speciaal is ontworpen voor een AMD Atlon processor.

De sukkels hebben er een Pentium 4 ingestopt.

Daardoor werkt het waarschijnlijk ook niet zo goed.

Ik had ook ergens gelezen dat mijn videokaart speciaal is ontworpen voor een AMD Atlon processor.

Dat maakt niks uit.

Je videokaart kan gewoon niet beter helaas. Maakt niet uit wat voor processor er wordt gebruikt.

Dat slaat als tang op een varken.:eek:
Ze zijn voor beide gemaakt, hoor, enne, P4 past sowieso niet in een socket 754, 939 of een M2.:confused:

Koop een goede videokaart en disable deze in de bios, tenzij je een laptop hebt, maar dat lees ik nergens.:rolleyes:

Heb ik gedaan.

Een XFX Nvidia GeForce 7300 GS.

alles loopt nu perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan