IDE/USB (2.0) interfacekabel werkt niet onder w98

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb IDE/USB (2.0) interfacekabel waarmee een harddisk niet benaderbaar is onder W98.
De meegeleverde (mini) CD met drivers etc. heb ik geraadpleegd en naar mijn idee de goede geinstalleerd.
Het was niet echt duidelijk of het wel de goede is dus ik heb er 1 geprobeerd.
Mijn MP3 speler en de USB (2) stick zijn wel benaderbaar van met de W98 PC.
De IDE/USB (2.0) interfacekabel werkt nu nog steeds niet op de W98 PC.
Het gaat om een WD80Gb HD in 3 partities verdeeld.
1. Fat32 (hier staat een XP installatie op)
2. Fat32 (data)
3. NTFS (data)
De interfacekabel is hier te zien.
http://www.sfcable.com/Merchant2/graphics/00000001/UB20-IDE1.jpg
http://www.galeon.com/conectco06/Usb_cable_04.jpg
Ik wil data veiligstellen de schijf is niet stuk of slecht maar hij komt uit een PC waarvan het moederboard defect is waarvan ik data wil redden voordat er een nieuwe installatie met XP en een ander moederboard overheen gaat.
Ik heb wel de beschikking over een andere PC maar daar staat alleen W98 op vandaar.
Wie helpt me verder?
Groetjes Albert

USB 2.0 zag het eerste prille daglicht in 2001, 4 jaar nadat win98 op de markt kwam.... 98SE was toen ook al op z'n retour, ME was er al een poosje, en zelfs XP was er toen net...

Dus..98 ondersteunt geen usb 2.0... mp3 sticks en flash memory hebben vaak een dubbele standaard 1.1 en 2.0... die werken [na installatie van een driver] vaak wel...

Dus ik denk dat je een probleempje hebt.....

Dus..98 ondersteunt geen usb 2.0... mp3 sticks en flash memory hebben vaak een dubbele standaard 1.1 en 2.0... die werken [na installatie van een driver] vaak wel...

Dus ik denk dat je een probleempje hebt.....

Ja, daar was ik al achter maar als ik een meegeleverde cd heb (net zoals bij de werkende MP3 speler en de USB (2.0)stick) moet het toch lukken.
Ik weet alleen niet zeker of ik het goede spul heb geinstalleerd hoe kom ik daar nu
achter er staat zoveel op dat schijfje?

Groetjes Albert

Hallo

W98 en u.s.b. ???? indien dit werkt , zeker niet betrouwbaar volgens mij .

W98 s.e. ondersteund dit wel wel mits korrekte installatie bijgeleverde drivers...

Wat mij echter het eerst opviel, is dat je geen vermelding maakt v/d jumper settings op deze drive....

Deze dienen meestal "master" of "c/s" te zijn bij dergelijke interfaces , wat ook vermeld wordt bij de meegeleverde documentatie :o :o

Indien het op uw "spare" p.c. met w98 dit echt niet mocht lukken , dan zou ik deze interface eens aansluiten, op een p.c.met " x.p." geinstalleerd ....,geen drivers nodig

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo
W98 en u.s.b. ???? indien dit werkt , zeker niet betrouwbaar volgens mij .
W98 s.e. ondersteund dit wel wel mits korrekt installatie bijgeleverde drivers...
Wat mij echter het eerst opviel, is dat je geen vermelding maakt v/d jumper settings op deze drive....
Deze dienen meestal "master" of "c/s" te zijn bij dergelijke interfaces , wat ook vermeld wordt bij de meegeleverde documentatie :o :o

Peter

Toch werkt USB met de genoemde apparaten goed en foutloos.
De HD is gejumperd als Master en is benaderbaar met XP (zonder drivers te installen)
alleen was dit getest op een zakelijke PC waarop geen backupsoftware is te installeren
i.v.m. rechten.
Ik moet het dus thuis doen met mijn W98 pc.

Het lijkt mij dat de de partitie met NTFS sowieso kan vergeten met W98.

Kan je niet even wat data proberen te redden bij iemand met een XP machine.

Je pc openschroeven en de 80 GB schijf als slave erin plaatsen (dus zonder usb) een optie?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan