Ondersteunt mijn geluidskaart 5.1 surround?

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterRX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Ik ben van plan om een 5.1 surroundset van Creative aan te schaffen(T6060)
Ik heb nu nog steeds een oud 2.1 setje van Us Blaster.
Nu vroeg ik mij dus af of mijn geluidskaart wel 5.1 ondersteunt.
Vrienden van mij zeggen van wel, maar toen dacht ik dat ik beter hulp kon vragen aan mensen die er wat meer verstand van hebben.
Het gaat om een DMX Xfire 1024 geluidskaart.
Zowiezo valt mij al op dit ik geen "zwarte" aansluiting heb voor de kabel van de subwoofer.
Maar voorderest begrijp ik er helemaal niks van.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen:D

hallo

ik heb ff op internet gekeken en je geluids kaart is voor bereid voor 3d geluid

je hebt dus aan de achterkant 3 kleuren voor stekkers zitten als goed is

als je een creative setje koopt met actieve subwoofer dan gaan de aansluitingen van je boxen eerst in je subwoofer en van daaruit naar je pc

dit worden dan je 3x2 aansluitingen (5.1=6)

snappie?

Volgens de manual is dit een 2+2 kaart, maximaal quadrofonisch, en heeft geen 5.1 dsp aan boord.

Hier te lezen.

ja lange pier je hebt gelijk

deze manuel had ik nog niet gevonden
ik had ff gegoogled en zag nu dat ie anders was

maar ok als hij dan toch zo'n setje van creative wil kopen kan ie er beter aan doen om dan ook de creative audigy 2 zs geluidskaart erbij te kopen

die zijn niet zo duur meer maar werken nog perfect en is alles compleet
toch??

Of je hangt je stereoinstallatie eraan, b.v. de mijne, een Yamaha C70/M70, 2 x 150watt continu, 2 x 300watt muziekvermogen, hoor je echt niet meer waar het geluid vandaan komt.:evil:
Zijn de buren ook weer blij, not.:cool:

Hhmzzz, digitaal van de pc naar de home cinema set van 800watt muziekvermogen doet ook wonderen :evil:

Kun je "home" wel weglaten, meer "buurt", met levende skippy ballen.:D
Op 10 watt is het al oorverdovend, laat staan helemaal open.:eek:

ja lange pier je hebt gelijk

deze manuel had ik nog niet gevonden
ik had ff gegoogled en zag nu dat ie anders was

maar ok als hij dan toch zo'n setje van creative wil kopen kan ie er beter aan doen om dan ook de creative audigy 2 zs geluidskaart erbij te kopen

die zijn niet zo duur meer maar werken nog perfect en is alles compleet
toch??

Heel erg bedankt voor je eerste reactie.
Nu weet ik in iedergeval dat ik even moet wachten met een speakersetje en eerst een nieuwe geluidskaart moet aanschaffen.
Ik zat zelf te denken aan de: Creative SB Audigy SE 24bit
Omdat die dan wel aan de eisen voor 5.1 voldoet, en het een goedkoop kaartje is.
En de Creative Audigy 2 ZS vind ik weer iets te veel voor het goede. Want zoveel gebruik ik de geluidskaart toch niet. Af en toe voor een spelletje maar ik ben geen diehard gamer. En af en toe voor wat muziek.
Ik weet niet of er iemand ervaring heeft met het speakersetje: Creative Inspire T6060?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan