frankcoster
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 sep 2006
Ik wil graag een selectie kunnen maken uit een aantal boten en dan moet hij voor mij automatisch de prijs van dit schip invullen kan dat?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Beste Frank,
Welkom op dit forum.
Eerst een tip. Hoe duidelijker je de vraag stelt, hoe sneller je een werkbaar en juist antwoord krijgt. Nu moet ik maar gokken wat je bedoelt.
Als je op een werkblad een lijst met boten hebt staan, en daarnaast de prijs, dan kun je het volgende doen.
Selecteer een bepaalde lege cel (Stel A1) waarin je het betreffende schip wilt zetten.
In cel C1 t/m D10 heb je de mogelijke boten en prijzen staan. Dan kun je voor cel A1 het volgende doen. Ga via Data naar Valideren. Verander dan bij Toestaan: "Alle waarden" in "Lijst". Kies dan het cellenbereik C1: D10. Klik op OK.
In cel B1 zet je de formule: =vert.zoeken(A1;C1: D10;2;onwaar)
Klaar. Denk ik.
Succes,
Richard
p.s. haal de spaties weg uit de formules. Op het forum worden het smilies als ik dat niet doe![]()
De boten onderin de spreadsheet moet ik kunnen selecteren en de prijzen moet in het vak daarnasst worden ingevuld. kan dat??
Kan je dat ook aangeven naar aanleiding van het door mij gegeven voorbeeld. Het liefste wil ik aan het drop down menu ook gelijk een foto van dat schip laten zien.
Beste Frank,
Op dit forum proberen we de Excelkennis van vragenstellers te vergroten, niet werk uit handen nemenDus als je mijn aanwijzingen opvolgt, lukt het je echt wel.
Wat betreft de foto, dan kun je beter naar de site van Luc Heyndrickx gaan: http://www.newbytes.be/
ga naar Excel, en dan naar Lessen. Zie les 9.
@ foutmelding. De huidige lijst moet zjin: =$A$12:$A$14
Groeten,
Richard
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.