pc maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

roodjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Mijn pc maakt veel lawaai, ik heb alles al schoongemaakt en nog hetzelfde probleem.

Is het verstandig om een nieuwe ven te kopen of een nieuwe grafische kaart?

Welkom op Helpmij.

Ik had aangegeven de topic te laten verplaatsen, maar goed blij maar hier, dan laat ik je andere topic wel sluiten.

Kijk eens in de kast of er niet te veel stof op de fan's en koelblokken zit. Zo ja, deze schoon maken met een schone verfkwast.

probeer eens te isoleren waar het geluid zit

1) je videokaart, haal die er eens uit en start je pc op, is het geluid er nog? zoek verder

2) je processor fan, haal de stroom kabel van je processor fan eens los en start computer weer op, geluid er nog? zoek everder

3) stroom toevoer ( naast stroom kabel) hou eens heel kort een pennetje ofzo tussen bladen van fan, is het geluid er nog? zoek verder

4) harde schijf, kopel ide of sata kabel aan kantvan mobo even los en start weer op, is het geluid er nog? zoek verder

5) cd-rom station, check of er niet toevallig een cd in zit, koppel hem los aan kant van mobo en start weer op, is het er nog? zoek verder

uiteraard als het geluid bij 1 van de 5 bovenstaande punten stopt, dan heb je je oorzaak gevonden en kan je beter dat onderdeel vervangen.

is het geluid er meteen vanaf het begin en heb je alle 5 de stappen al gedaan en is het er nog? dan zou het best eens een foutje van moederbord kunnen zijn die de processor fan te hard aantstuurt.

check ook of het brommen of resoneren is. bij resoneren zou het ook nog het ontwerp van het systeem of een los schroefje kunnen zijn die het probleem veroorzaakt.

succes ;)

Mijn pc maakt veel lawaai, ik heb alles al schoongemaakt en nog hetzelfde probleem.

Is het verstandig om een nieuwe ven te kopen of een nieuwe grafische kaart?

Dit bedoel je?:cool:

Maare, doe eens een druppeltje teflon spray in het lager, FAN of ventilator eraf halen, stikker iets losmaken, en een druppel in het lager laten vallen, of zet er een nieuwe op.

probeer eens te isoleren waar het geluid zit

2) je processor fan, haal de stroom kabel van je processor fan eens los en start computer weer op, geluid er nog? zoek everder

lijk met dus echt niet gezond voor de cpu

Lijkt mij ook niet, voorzichtig de cpu fan kort tegen houden, lijkt me beter voor de CPU.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan