BIOS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mba002db

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
hoi,
ik heb zo'n beetje ook hetzelfde probleem. Ik begrijp alleen niet wat men bedoeld met BIOSFILE.BIN
Ik heb namelijk een file die heet w6190zm7.184

ik heb het dus met deze .184 file geprobeerd. hij begint wel met flashen, je ziet de blokjes uiteraard wit worden (onderste blokjes met twee blauwe blokken), dan komt de vraag Rest of exit, ik heb zowel voor exit als voor reset gekozen maar er gebeurd daarna gewoon niets meer.
Als ik de pc reboot, hoor ik weer achterelkaar hele lange piep tonen met een melding dat er een abnormale hardware probleem.

Het betreft een Tulip Vision Line XM 6 / 650 MMX2 computer -Pentium3/650-
Ik heb ook geen flauw idee welke bios file ik moet gebruiken die op de service pagina zijn staan van de fabrikant. Er staan wel meer dan 100 files.

iemand die mij wellicht kan helpen?

grt,
mba002db

En wat zou die link duidelijk moeten maken? Dat is helemaal niet wat hij zoekt volgens mij. Dit gaat over een RAID controller en een Award Bios en dan nog in het speciaal het verwijderen van een 3rd party Raid controller.

@ Topicstarter

Weet je misschien welk moederbord er in die PC zit. Er is zo goed als niks te vinden. Als je nog handleidingen hebt zal het daarin staan, ander als je de PC openmaakt zal het er zeker ergens op staan.

Op de website van Tulip is niets te vinden van jouw type moederbord. Sterker nog: De Tulip Gebruikersvereniging noemt jouw type moederbord niet eens (geen idee waarom).

Ik raad je het volgende aan (citaat van de website van Tulip):

Support vragen

Wanneer u een technische vraag heeft met betrekking tot uw Tulip Computer, zijn er op werkdagen gekwalificeerde Tulip technici aanwezig om u per e-mail een passende oplossing te bieden. Gelieve uw vraag zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven en deze inclusief de volledige modelnaam, serienummer, servicenummer (indien aanwezig) en het geïnstalleerde Operating System per e-mail te sturen naar: support [at] tulip.com

Vraag hun welke Bios-update je nodig hebt.

Overigens vraag ik me wel af waarom je een bios-update wilde doen, terwijl je (blijkbaar) geen idee hebt/had welke je moe(s)t hebben??? Met bios-updates geldt de standaard regel: If it ain't broke, don't fix it.

Tijs.

Laatst bewerkt:
tulip pc

ja, jippiejaje heeft gelijk. Ik heb een flop gemaakt met de bin file erin. opstarten duurt wel 10 minuten voordat hij de A begint te lezen. Dan duurt het weer een minuut of 10. Een maal de A: prompt zichtbaar, kan ik alle floppen erin doen en met dir de inhoud zien. Hij reageert daar wel snel op.
Wat de moederbord betreft, ik heb echt overal gekeken maar kan echt niet zien wat voor een moederbord het is. Ik zie op de processor alleen 440 BX staan als ik de koeling van de processor losmaak.
Op de bios chip staat Winbond W29C020-12

Ik heb tulip een mail verzonden. Misschien sturen zij de juiste file op.

Maar in ieder geval wil ik jullie allen bedanken.

Grt,
mba002db

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan