Office XP en Gmail....

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanhof

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik gebruik office XP en heb en gmail account. Jullie begrijpen het al, ik wil graag mijn gmail account door outlook laten ophalen. Ik krijg de volgende melding:

Testemailbericht vezenden: Tekstbericht kan niet worden verzonden, controleer het veld emailadres.

Ik kan wel email ontvangen van de gmail account!!!

Nu heb ik dit uiteraard al gecontroleerd. Ik heb de stappen gevolgd zoals ze op de site van Gmail gaan. Heb de account op gmail open gezet om met POP te kunnen werken. Ik heb het net afgespeurd naar tips en geen van allen werken voor mij. Het stomme is dat als ik precies dezelfde instellingen gebruik voor outlook express, dan kan ik wel berichten versturen. Nu zul je zeggen...doe ddat dan via outlook express... Maar dat wil ik niet, omdat dit moet kunnen werken en het nu een principekwestie is :mad: ....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Mocht ik nog meer info moeten geven laat het maar weten!

Groeten Arjan

ik hoop op een genie

Ik hoop dat er hier ergens een genie rondzweeft die mij een antwoord op de vraag kan geven!!!!
dat zou echt :thumb: zijn!

Ik heb inmiddels geprobeerd om gmail in te stellen volgende instelling

POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen

Dan krijg ik van office een andere melding, namelijk de volgende:

bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen neemt u contact op met de serverbeheerder

Het helpt ook niet om mijn emailscanner uit te zetten!

Laatst bewerkt:
Het kan ook aan je provider liggen, inkomende mail kan via je provider gemakkelijk worden binnengehaald vanuit een andere provider, echter het versturen via een andere provider dan je eigen wordt niet gehonereerd. Policy!!
Ik weet niet of dit bij jouw provider ook zo is, maar bij mijn weten is dit bij chello bijvoorbeeld wel het geval.

Het kan ook aan je provider liggen, inkomende mail kan via je provider gemakkelijk worden binnengehaald vanuit een andere provider, echter het versturen via een andere provider dan je eigen wordt niet gehonereerd. Policy!!
Ik weet niet of dit bij jouw provider ook zo is, maar bij mijn weten is dit bij chello bijvoorbeeld wel het geval.

bedankt voor je reactie...maar als dat het geval zou zijn, dan zou die het via outlook express toch ook niet moeten doen?

grtz Arjan

Je uitgaande mailserver [SMTP] MOET altijd die van jouw eigen provider zijn, anders krijg je die fout met de mededeling "we do not relay... enz. "
Maar daarom kun je wel als afzender, wanneer je het account instelt "arjanhof@jmail.com" hebben staan.. al zet je er dezakvansinterklaas@gmail.com neer, dat adres krijgt de ontvanger als afzender te zien.... dus hij kan daar ook meteen een reply naar je gmail adres doen......

hhhmmm

bedankt voor de tip,

heb het inmiddels geprobeerd met een andere naam daar....
helpt allemaal niet! Wordt het tijd mijn laptop uit het raam te gooien :o:shocked: ?

die ga ik direct ff checken!!! THX!!!

super tip....maar:

Zodra ik dit probeer te installeren zegt ie dat de verwachte versie niet gevonden is. Als tip wordt gegeven de volledige file te downloaden (dan heb je de officiele cd niet nodig). Heb ik ook gedaan dan geeft ie nog steeds de melding....

De tweede oplossing die aangegeven wordt is te zien op (method 2):
http://support.microsoft.com/kb/837826/

maar daar kom ik al helemaal niet uit....kun je me helpen?

Kan je een screenshot maken van de instellingen voor dit account?Heb je onder instellingen POP ingeschakeld

screenshot gmail

hallo,

hierbij even een screenshot van gmail! Voor de duidelijkheid ik heb de bovenste optie ook al geprobeerd, heb nu de middelste ingesteld staan.

Grtzzzzz

Bijlagen

• gmail2.GIF
    gmail2.GIF
    54,7 KB · Weergaven: 86
komt ie dan!

zoals u wenst.....

Bijlagen

• outlookinstellingen.GIF
    outlookinstellingen.GIF
    35,8 KB · Weergaven: 93
Voor wat betreft die hotfix... probeer dit even:

Ga naar de Registry Editor (Start, Run, "regedit"). Ga dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Office, 11.0, Delivery. Als het goed is, is er maar 1 sub-sleutel onder Delivery, Selecteer de sub-sleutel. Aan de rechterkant klik je eenmaal op CDCache. Verander de waarde in 0.

doe mijn best

Voor wat betreft die hotfix... probeer dit even:

Ga naar de Registry Editor (Start, Run, "regedit"). Ga dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Office, 11.0, Delivery. Als het goed is, is er maar 1 sub-sleutel onder Delivery, Selecteer de sub-sleutel. Aan de rechterkant klik je eenmaal op CDCache. Verander de waarde in 0.

Ik kan alles prima vinden, maar na 11.0 krijg ik geen delivery meer....ik krijg alleen nog de opties : Common, MSE, Outlook, Registration, Web Server...

Ligt dit aan mijn comp?

Ik las nog even terug en zag dat je in Outlook bij dat Gmail account bij de SMTP server die van Gmail had staan... dat bedoelde ik daarstraks, dat mag NIET daar moet de smtp server van je provider staan.... dus mail.home.nl als je @home hebt, ..... etc. dus dezelfde die je voor je normale mail gebruikt.... verder was ie goed... als popserver kun je die van gmail wel instellen...

Laatst bewerkt:
Ik las nog even terug en zag dat je in Outlook bij dat Gmail account bij de SMTP server die van Gmail had staan... dat bedoelde ik daarstraks, dat mag NIET daar moet de smtp server van je provider staan.... dus mail.home.nl als je @home hebt, ..... etc. dus dezelfde die je voor je normale mail gebruikt.... verder was ie goed... als popserver kun je die van gmail wel instellen...
hoewel er inde handleiding van GMAIL de gmail server staat kan je dit wel eens proberen. Alles staat goed bij je zover ik kan zen

Ook tabblad 'Server voor uitgaande E-mail' goed ingevuld? zie bijlage

Bijlagen

• Server uitgaande email.JPG
    Server uitgaande email.JPG
    32,2 KB · Weergaven: 63
zucht

Bedankt voor jullie reacties heren!Ik heb tablad Server voor uitgaande E-mail' ook goed ingevuld! de provider invullen wordt lastig. Ik gebruik de email voor prive en werk. en kom dus ook op vee verrschllende plaatsen op het internet. Op mijn werk en thuis! tsja.....tijd om geen outlook meer te gebruiken?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan