Blauw Scherm bij Opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornevernooij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Ik heb een probleem...

Eerst alles waar mijn systeem uit bestaat op een rijtje:
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Mobo: Asus A8V-E SE
Geheugen: OCZ 2x 512MB 3200 2-3-2-5
Grafische kaart: Asus EN6600 GT
HD: WD Caviar SE 200GB 8MB
DVD Brander: Nec 3250 (dacht ik weet niet zeker)
Voeding: Coolermaster 450 Watt

Probleem 1:
Ik ben een klein half jaartje geleden overgegaan van twinmos 1 gb geheugen overgegaan naar het OCZ 2 x 512 mb geheugen (zie hierboven). Toen ik dat er voor het eerst in wilde zetten kreeg ik meteen al problemen, ik vraagje hier op GoT gezet, ik moest het voltage omhoog doen, uiteindelijk kreeg ik hem aan de gang. Ik alles laten staan en het werkte.. Tot op een bepaald moment tijdens het opstarten na het zwarte WINDOWS XP scherm met dat leuke blauwe/groene balkje, toen kreeg ik 0,5 sec een blauw scherm te zien en ging hij rebooten... ik opnieuw installeren en het werkte weer even, maar nu heb ik hetzelfde weer.. ik kan nog wel in veilige modes werken..
Memtest 86 eroverheen gehaald, geen problemen, in andere pc gedaan geen problemen, grafische kaart is net nieuw uit de fabriek.

Probleem 2:
Ik vind racespelletjes wel gaaf, dus ik dacht ik ga Need for Speed Most Wanted spelen, in het begin, paar maanden geleden, ging het wel, tot ik iets verder in het spel kwam en meer politie achter mij aan kreeg, toen ging mijn pc uitvallen. Opnieuw installeren werkt niet..(van pc en spel, beiden werkt niet)

Ik verdenk mijn mobo een beetje dat die brak is, omdat hij ook met ander geheugen uitvalt. hij start meestal wel goed op met 1 reepje, maar valt met nfs gewoon weer uit, en met 2 reepjes geheugen krijgt hij al meer problemen...

Wat is er aan de hand? Kan iemand mij helpen?

Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1163638
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=165455

Hoe doet nfs het met dat oude reepje geheugen die je eerst had?

Zet eens de cas op auto en/of spd ook, die waarde van 2 kan bijna geen geheugen aan voldoen, zeker geen OCZ.

Overigens zit je hier op Helpmij, niet op Got.:eek:

Grappig is ook dat je nu op 3 fora die vraag stelt, en geen van de aangedragen oplossingen echt serieus neemt, je gaat er bij voorbaat vanuit dat ze niet werken.:confused:

Hoe doet nfs het met dat oude reepje geheugen die je eerst had?

Sorry dat was ik inderdaad vergeten te melden, ik heb dat "oude" twinmos geheugen weer er even in gedaan, in zn 1tje, maar daar was het hetzelfde probleem, uitvallen bij politie...

Zet eens de cas op auto en/of spd ook, die waarde van 2 kan bijna geen geheugen aan voldoen, zeker geen OCZ.

Overigens zit je hier op Helpmij, niet op Got.:eek:

Grappig is ook dat je nu op 3 fora die vraag stelt, en geen van de aangedragen oplossingen echt serieus neemt, je gaat er bij voorbaat vanuit dat ze niet werken.:confused:

Wat bedoel je met cas en spd???
je bedoeld die waarde van 2 in die serie van 2-3-2-5? die heb ik letterlijk overgetypt van het stikkertje..

Ik weet dat ik op Helpmij zit, ik zet het op 3 fora, want dan zien meer mensen heb die mij eventueel kunnen helpen oplossen, want ik zit al een hele tijd te vervelen met die pc... snapje?

vraagje hier op GoT gezet

Maare, de spd staat in de bios, kijk daar eens naar, heb je toevallig ook een joystick? zo ja, welk merk?

Die code, 0x0000007E, geeft aan dat het idd een driverprobleem is, heb je alle drivers up to date?, wat er achter staat, zijn de geheugen adressen, die kunnen vaak ook anders zijn.

voor zover ik weet zijn alle drivers up to date, heb hem namelijk ongeveer een week geleden opnieuw geinstalleerd, en dan downlaod ik meteen alle drivers van het internet...

Ik gebruik geen joystick.. (hij heeft er voor zover ik weet ook nooit op gezeten..)

Ik ga nu even kijken naar dat spd en cas om dat op auto te zetten.. (wat is cas en spd eigenlijk???)
Ik zal zo het resultaat melden..

Ik heb eens zitten kijken, ik heb niks over de SPD gevonden (bedankt voor de uitleg :thumb: )

Ik zag wel bij de memory timings staan dat ik het manual kon doen of auto, hij stond standaard op auto, verder heb ik RAS-To-CAS wel gevonden, maar die kon ik niet veranderen zonder dat ik de timings op manual zette, verder kon ik ook geen cas vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan